به گزارش  عصر جمعه از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم پزشک مصطفی مداح معاون بهداشت و درمان و امور پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات حوزه بهداشت و درمان ارتش برای مقابله با ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا یک پدیده جدید است که تازه شناخته شده و با توجه به تجربیاتی که در چین و سایر کشورهای درگیر این ویروس وجود دارد و با اتکا به دانش پزشکی کشور، الگوهایی را ایجاد و در مجموعه های ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده کردیم.

معاون بهداشت و درمان ارتش ادامه داد: ما با استفاده از این الگوها سعی داشتیم یگان‌های زیر مجموعه آجا را امن نگه داریم که خوشبختانه تاکنون موفق هم بودیم.

او درباره همکاری‌های بین وزارت بهداشت و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کنترل این ویروس گفت: مهم‌ترین بحث، موضوع رعایت مسائل بهداشتی و کنترلی است که تمامی دستگاه‌های کشور از آن با خبر هستند و ما هم اعلام کردیم در هر حوزه‌ای که لازم باشد آماده امدادرسانی هستیم؛ بین ما رابطه بسیار نزدیکی در اداره امور وجود دارد؛ ما هم به مردم به صورت مستقیم خدمات می‌دهیم و این آمادگی را نیز داریم که  علاوه بر بیمارستان‌های اختصاص داده شده برای مردم، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هر نقطه از کشور کمک کنیم.

امیر دریادار دوم مداح در پاسخ به این سوال که ارتش  چه برنامه‌ای برای امن نگه داشتن پادگان‌های خود دارد، عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا به وظیفه و ماموریت ذاتی خود که قرار نیست در چنین شرایطی نیز تعطیل شود،  باید تمامی پادگان‌ها را از هر گونه آلودگی حفظ کند.

معاون بهداشت و درمان  ارتش با بیان این که تمامی نیروهای ارتش در سلامت کامل هستند، تصریح کرد: توصیه‌های لازم ابلاغ شده و در هیچ زمینه‌ای نگرانی وجود ندارد؛ ما یک سامانه کنترل برخط داریم که از طریق آن کوچک‌ترین علائم حتی سرماخوردگی را چک می‌کنیم؛ آمادگی ما صددرصدی است و تمام بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی پای کار هستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون این ویروس در بین کارکنان ارتش دیده شده است، گفت: در بیمارستان‌های ما از بین مردمی که بستری شده‌اند نفراتی حضور دارند، بخشی از بدنه ارتش نیروهایی هستند که شب به منزل در سطح شهر می‌روند اما از آنجایی که زندگی جمعی ما محدودتر است کنترل راحت‌تر و آمار کمتر است اما تاکنون هیچ گزارشی از پادگان‌ها نداشتیم.

امیر سرتیپ دوم مداح با بیان این که سه بیمارستان ارتش در تهران در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و تعدادی از بیمارستانها نیز در شهرستان‌ها مشعول خدمات رسانی هستند افزود: گزارش‌های تمامی بیمارستان‌های ارتش پس از نهایی شدن تست به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

معاون بهداشت و درمان ارتش تصریح کرد: تمامی بیمارستان‌های ارتش در آماده‌باش کامل هستند و ضمن پذیرش در تمامی ساعات، آماده همکاری با ستادهای استانی هستند و در تهران هم با ستاد مبارزه با کرونا تهران هماهنگ هستیم.

وی افزود: سه بیمارستان ما در تهران ارجاعی هستند و در کنار آن به صورت مستقیم مردم را هم پذیرش می‌کند؛ حتی یکی از بیمارستانهای ارتش بخش‌های خود را تعطیل کرده و به عنوان یکی از بیمارستان‌های مرجع  مشغول انجام وظیفه است.

امیر مداح دخاطر نشان کرد: انشاء الله مثل همه مشکلات با همت مردم و گوش کردن به نکات وزارت بهداشت حلقه سرایت را خواهیم شکست و بخش درمانی هم کار خود را بخوبی انجام خواهد داد، قطعا ما پیروز خواهیم شد.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است همچنین۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.