صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از بعد از ظهر روز شنبه با ورود سامانه بارشی دیگر از سمت شمال غرب در آن مناطق بارش برف و باران آغاز می‌شود.

وی افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز یکشنبه در شمال غرب، غرب استان های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی و البرز مرکزی بارش باران و برف انتظار داریم که در استان‌های ساحلی خزر بارش به شکل برف و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به شکل برف خواهدبود.

ضیاییان با اشاره به اینکه روز دوشنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور تضعیف خواهد شد، بیان کرد: این در حالی است که سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق فعال است و روز دوشنبه کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی سبب ریزش برف و باران شده و از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

آسمان پایتخت صاف است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امشب آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری است.

ضیاییان در پایان دمای امروز تهران را ۱۴ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: روند افزایش دما تا روز یکشنبه در تهران ادامه دارد و با ورود سامانه جدید بارشی طی روز یکشنبه در استان تهران بارش آغاز می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.