نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق امروز جمعه عملیاتی را به نام «قادة النصر» (فرماندهان پیروزی) آغاز کردند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که در این عملیات، لشکرهای ۹، ۱۳، ۱۷ و ۱۸  الحشد الشعبی حضور دارند.

این عملیات در غرب استان الانبار واقع در غرب عراق آغاز شده است.

الحشد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات پس از دریافت اطلاعات موثق درباره فعالیتهای عناصر تروریستی داعش آغاز شده که «در شماری از مناطق صعب‌العبور جغرافیایی حضور داشته و تحت حمایت [کشورهای] خارجی قرار دارند».

در این بیانیه تأکید شد که «پس از شناسایی دو روزه که با مشارکت نیروی هوایی ارتش صورت گرفت، شماری از هدفهای نظامی معین شد و این اهداف در تیررس الحشد الشعبی قرار خواهد داشت».

الحشد با تأکید بر نابودی حتمی این اهداف، خاطر نشان کرد، اطلاعاتی از گروههای تروریستی در اختیار دارد مبنی بر اینکه قصد دارند مجددا در الانبار، فعالیت خود را آغاز کنند، «ولی حضور الحشد الشعبی [به حضور] تمام کسانی پایان خواهد داد که بخواهد با امنیت استان الانبار، بازی کند».

«قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد در الانبار در تشریح این عملیات گفت: «در مرحله نخست، لشکر ۱۷، مناطقی را در جنوب شهرستان القائم و همچنین الکعره و حمید الترکی و لشکر ۱۹ روستای الشلیج و منطقه بیت عجاج را تفتیش و پاکسازی کردند».

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از مصلح گزارش داد که با وجود موانع جغرافیایی و مناطق صعب‌العبور که عناصر تروریستی از آن برای استتار استفاده می‌کنند، عملیات همچنان ادامه دارد و هر منطقه‌ای که از نظر امنیتی بر استان الانبار تأثیر داشته باشد، بازرسی خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد که این عملیات تا تحقق تمامی اهداف مورد نظر، ادامه خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.