ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در نشست خبری مجازی خود گفت: قبل از ورود کرونا ویروس به کشور زمانی که مشغول بررسی تبصره‌های بودجه بودیم پیشنهاد دادم که در زمان بروز بیماری‌های ویروسی شهرداری بتوانند برای کمک به کنترل این بیماری هزینه کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه و یا خوشبختانه شرایطی پیش آمد که برای مدیریت شهری آگاهی بخش می‌شود که باید در زمان بودجه ریزی به موضوع سلامت بیشتر اهمیت داده شود.

خدا کرمی بیان کرد: پس از بستری شدن افراد مشکوک به بیماری کرونا در نشستی که بین کمیسیون سلامت و عمران و حمل و نقل برگزار شد، تصمیم گرفتیم نامه‌ای با موضوع کنترل کرونا ویروس به شهرداد تهران بنویسیم که این نامه ۶ بند عملیاتی داشت که مهمترین آن تشکیل ستاد بحران کرونا ویروس بود و بعد از تاکید بسیاری بر روی نظافت ناوگان حمل و نقل عمومی شد که ضد عفونی آن‌ها انجام شود.

او افزود: خوشبختانه شهرداری با درایت و اقدام فوری این موارد را اجرا کردند و محتوای آموزشی از سوی کارشناسان تهیه شد و در اختیار واحدهای شهرداری قرار گرفت و یکی از تمرین‌های خوب برای شهرداری هماهنگی و ارتباط با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:نکته بعدی این بود که من در صحن شورا از شهردار خواستم مبادی ورودی شهر تهران کنترل شوند و قبل از ورود به داخل شهر غربالگری مسافر گیری انجام شود، اما باید دانست که این موضوع تنها به عهده شهرداری تهران نیست و دیگر دستگاه نیز باید وارد میدان شوند.

خدا کرمی بیان کرد: من از ابتدا موافق کنترل تردد از قم به تهران بودم، اما ما تصمیم گیرنده نبودیم و هرجا مسئولان را دیدم و پرسیدم همه آن‌ها گفتند نمی‌شه و تردد بیماران از قم به تهران اتفاق افتاد و این نشان از تعدد تصمیمگیری در کشور است.

او افزود: آخرین اقدام کمیسیون سلامت ارائه لایحه دو فوریت برای کنترل بیماری‌های ویروسی بود که خوشبختانه تصویب شد و به شهرداری اجازه داده شد از منبع چهار درصدی بودجه برای کنترل شیوع ویروس کرونا هزینه کند و در کنار آن آموزش کارکنان نیز در دستور کار است و امیدوارم‌شهرداری با جدیت عملکرد بتواند از این ازمون سربلند بیرون بیاید و باید گفت عملکرد شهرداری تهران در کنترل ویروس کرونا بسیار خوب و موثر بود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.