در حالی که شهروندان آمریکایی خود را برای شیوع گسترده ویروس کرونا آماده می کنند قیمت انواع ماسک در این کشور در فروشگاه های آنلاین به شکلی تساعدی افزایش یافته است.

بررسی های موسسه کیپا که در زمینه رصد قیمت کالاهای مختلف در فروشگاه آنلاین آمازون فعالیت می کند نشان می دهد که قیمت هر ۱۰ بسته ماسک ان ۹۵ که یک ماه قبل ۱۸ دلار و ۲۰ سنت بود اکنون به ۱۰۰ دلار رسیده که در واقع بیش از ۵ برابر شده است. یکی از فروشندگان در سایت آمازون ۳۰ بسته ماسک ان ۹۵ را به قیمت ۱۹۸ دلار و ۹۸ سنت قیمت گذاری کرده است. در سایت ای بی هم ۲ بسته ماسک ان ۹۵ به قیمت ۶۰ دلار به فروش می رسد. سایر شرکت های خرده فروشی که این ماسک ها را کمتر از ۶ دلار عرضه می کردند اکنون ماسکی برای فروش ندارند.

یکی از مشتریان سایت آمازون در این باره گفت، این هفته ۱۰۰ ماسک ان ۹۵ را به قیمت ۱۰۰۰ دلار خریداری کرده است. این خریدها از افزایش نگرانی از ریسک شیوع کرونا در آمریکا حکایت دارد.

ماسک های ان ۹۵ قادر به فیلتر کردن ۹۵ درصد ذرات معلق در هوا هستند، اما به گفته مقامات بهداشتی امریکا تنها افرادی که دارای نشانه های ابتلا به بیماری هستند باید از این ماسک های محفاظ استفاده کنند تا جلوی شیوع بیماری را بگیرند. استفاده از این ماسک ها همچنین برای کارکنان بخش های درمانی و افرادی که از بیماران مبتلا مراقبت می کنند توصیه می شود.

شرکت پرستیژ آمریتک، بزرگترین تولید کننده ماسک های جراحی در آمریکا این هفته اعلام کرد قادر به تامین درخواست ها برای خرید محصولاتش نیست.

مسئولان شرکت آمازون گفته اند همچنین جلوی فروش بیش از یک میلیون محصول دیگر را که فروشندگان به غلط ادعا می کردند جلوی ابتلای مصرف کنندگان به ویروس کرونا را می گیرند گرفته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.