کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اشاره به موارد بیماران بهبودیافته کرونا، اظهار داشت: ۲۲ نفر علاوه بر ۳۰ نفری که دیروز اعلام شد، به دلیل بهبودی بر اثر ابتلا یا مشکوک بودن به کرونا در قم از بیمارستان مرخص شدند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از بیماران کرونا در گیلان از بیمارستان مرخص شده‌اند، گفت: اکنون ۱۵ آزمایشگاه کار تشخیص بیماری کرونا را انجام می‌دهند که هفته آینده این تعداد به ۲۲ آزمایشگاه می‌رسد و در هفته‌های بعد نیز تعداد آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در کشور به ۴۰ آزمایشگاه خواهد رسید.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کرونا در استان‌های مختلف، تأکید کرد: مردم باید بهداشت فردی را رعایت کرده و از تردد غیرضرور در بیرون از خانه و انجام مسافرت خودداری کنند.

جهانپور با تأکید بر اینکه حضور در خانه امن‌ترین مکان برای پیشگیری و مقابله با بیماری کروناست، گفت: قطعا مسافرت بین شهری به شیوع آن کمک می‌کند.

وی با اشاره به انجام غربالگری در برخی از استان‌ها، خاطرنشان کرد: اگر مورد مشکوکی در استان‌ها به عنوان مبتلا به بیماری تلقی شود، فرد تا ۱۴ روز قرنطینه می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اشاره به تصمیمات اتخاذشده در جلسه روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: بر اساس این مصوبات و در صورت ابلاغ رئیس‌جمهور محدودیت‌هایی در زیارت عتبات و بقاع متبرکه اعمال می‌شود، ضمن اینکه بر عدم برگزاری اعتکاف در سال جاری تأکید داریم.

جهانپور با اشاره به توزیع ماسک در مناطق مختلف کشور یادآور شد: موضوع توزیع ماسک در اولویت مناطق بیشتر درگیر با کروناست؛ به شکلی که توزیع آن را از قم شروع کرده‌ایم و در استان‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده توسط مردم بیان داشت: اگر به هر دلیلی به مواد ضدعفونی‌کننده دسترسی نداشتیم با یک قوطی ۵۰۰ سی‌سی محلول سفیدکننده (وایتکس) و اضافه کرده ۲۰ تا ۲۵ لیتر آب به آن محلول ضدعفونی‌کننده تهیه کرده و از آن برای ضدعفونی سطوح و ابزار استفاده کنیم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری پویش ملی «کرونا را شکست می‌دهیم» گفت: پویش دیگری تحت عنوان «مدافعان سلامت» نیز شکل گرفته است که در آن به معرفی بخشی از ایثارگری‌ها و زحمات پزشکان و پرستاران و افراد زحمتکش در حوزه درمان پرداخته می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.