مجمع روزنامه‌نگاران آسیا باز حضور مهمانانی از کشورهای مختلف قرار بود طبق روال، در ماه مارس در کره جنوبی برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در منطقه و کشورهای مختلف، برای دست کم یک ماه به تعویق افتاد.

پیش‌تر رویدادهای مختلفی در قاره‌های مختلف جهان، همچون نمایشگاه کتاب بولونیا و نمایشگاه کتاب تهران، به تاخیر افتاده است. همچنین برگزاری رویدادهای ورزشی همچون بازی‌های فوتبال در برخی کشورها، یا جام باشگاه‌های آسیا و همچنین المپیک توکیو نیز یا با تعوق موجه شده‌اند، یا احتمال تعویق آنها مطرح شده است.

در ادامه این روند، سانگ کی لی، بنیانگذار کره‌ای آجا (انجمن روزنامه‌نگاران آسیا) و مدیرعامل آسیا N، در پیامی به اعضای آجا، اعلام کرده است:

«ما مجمع عمومی آجا را یک ماه به تعویق انداختیم، امیدواریم که تا آن زمان این بیماری به طور کامل قابل درمان باشد. در غیر این صورت، این مجمع یک ماه دیگر به تعویق خواهد افتاد.»

در این پیام آمده است: «با تشکر از شما برای همه ابراز نگرانی‌های صمیمانه خود از وقوع Coronavirus در کره، بر این گمانیم که این بحران فرصت خوبی است که خداوند به کره‌ای‌ها داده است. اکنون می‌دانیم که هر کس بی دقتی کند، یا متکبر شود، با چنین نتیجه‌ای روبه‌رو می شود. دولت کره از این فرصت برای کنار آمدن با مساله و غلبه بر بحران، با یک رفتار فروتنانه، استفاده خواهد کرد. اما مطمئنا اگر با جدیت آرزو کنیم، نتایج خوبی ما را در بر می‌گیرد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.