اگرچه یک هفته از زمانی که نخستین خبر رسمی ابتلا به ویروس کرونا در کشور منتشر شده، می‌گذرد اما کرونای جدید با نام کووید ۱۹ در همین مدت تاثیرگذاری در امور کشور داشته است؛ از افرادی که در خیابان‌ها با ماسک و دستکش رفت‌وآمد می‌کنند تا تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی و حتی بسته شدن مرزهای کشورمان و لغو بسیاری از پروازها.

اطلاعات کم و بیش از ویروس کرونا می‌گوید حضور در مکان‌های عمومی از بیشترین احتمالات ابتلا به این ویروس است، زیرا کرونا اگرچه طبق آمار در مقایسه با بسیاری از بیماری‌های خانواده خود، احتمال مرگ کمتری دارد اما ابتلا به آن به آسانی و با قرار گرفتن در معرض عطسه‌ها و سرفه‌های یک مبتلا و دست دادن با وی است.

با توجه به این شرایط از همان زمان که اعلام شد مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران مشاهده شده است، دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی یک به یک تعطیل شدند. همچنین با توجه به اینکه این ویروس همچنان درحال گسترش است و هنوز به صورت کامل در ایران ریشه‌کن نشده، این تعطیلی برای هفته دیگر هم تمدید شده است.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود نوشت: با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال، برای همکاری با وزارت علوم و آموزش و پرورش، امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.