حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای قرنطینه محل یا شهری مطرح نیست و مردم به شایعات توجه نکنند، گفت: تصمیم گیری در مورد تعطیلی و یا ایجاد هرگونه محدودیت به خاطر کرونا با ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

روحانی با بیان آنکه کاری که انجام می‌گیرد یک کار شبانه‌روزی، دقیق و علمی است، گفت: در مجموع روند کاهش مراجعه و پیشرفت در امر درمان را مشاهده می کنیم. یعنی اگر ۱۰۰ نفر در روزهای اولیه بستری بودند، از این ۱۰۰ نفر ممکن بود ۷، ۸ نفر از دنیا بروند امروز این رقم خیلی پایین آمده است. بخاطر اینکه بر این روند مسلط شدیم. هم به روند تشخیص و هم روند درمان مسلط شدیم و این همکاری و هماهنگی را باید ادامه دهیم.

وی گفت: دیشب هم تأکید کردم اگر قرار است جایی باید برای یکی، دو روز کمتر و یا بیشتر تعطیل شود، تشخیص‌اش به عهده این ستاد است. نه استاندار، نه فرماندار و نه وزارتخانه‌ای مرجع این تشخیص نیست. یعنی اگر فردی بیمار است، تب دارد و علایم اولیه را دارد، باید مراقبت شود و وارد آن آموزشگاه و دانشگاه نشود. اگر کسی را دیدند و علامتی را دیدند بلافاصله آن را به پزشک منتقل کنند و مراقبت‌ها انجام گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.