تعطیلی مدارس اصفهان که تصمیم گیری آن به عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا گذاشته شده، مورد موافقت قرار نگرفت و قرار است مدارس اصفهان در روز چهارشنبه نیز دایر باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: از روز یکشنبه (۴ اسفند) اختیار تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس از استان ها سلب شد و به عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اطلاعات دقیق در خصوص شرایط و وضعیت گسترش بیماری، تعداد موارد مشکوک و نتیجه آزمایشات را به ستاد ملی گزارش می کند، افزود: پیشنهاد تعطیلی مدارس برای کاهش احتمال گردش ویروس در جامعه  ارائه می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به عدم موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اساس دستورالعمل هایی با درخواست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای تعطیلی مدارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه، ادامه داد: این اطلاعات مجددا به ستاد ارسال و موضوع از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار اصفهان پیگیری شد که پاسخ موافقی در این زمینه دریافت نشد.

وی خاطرنشان کرد: براساس دستور مدیر کل آموزش و پرورش استان بنا به توصیه دانشگاه علوم پزشکی، دانش آموزانی که خود و یا یکی از اطرافیان آن ها دارای علائم سرماخوردگی هستند، ضروری است تا بهبودی کامل و یا اطمینان از عدم ابتلا به بیماری در منزل استراحت کنند و غیبت این دانش آموزان موجه محسوب شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.