پمپئو روز سه‌شنبه گفته ایالات متحده «به شدت نگران است» که ایران ممکن است درباره شیوع کروناویروس جزئیاتی را پنهان کرده باشد. 

وزیر خارجه آمریکا از این فرصت برای حمله به چین هم استفاده کرد و مدعی شد پکن رسانه‌ها و متخصصان پزشکی را سانسور کرده است. 

پمپئو مدعی شد: «ایالات متحده از اطلاعاتی که نشان می‌دهند حکومت ایران ممکن است مانع انتشار جزئیاتی حیاتی درباره شیوع این بیماری در آن کشور شده باشد به شدت نگران است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت: «همه کشورها از جمله ایران باید درباره کروناویروس حقیقت را بگویند بو با سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی همکاری کنند.»

پمپئو درباره چین هم مدعی شد: «اگر چین به روزنامه‌نگاران خودش و خارجی و پرسنل پزشکی اجازه می‌دهد آزادانه صحبت و تحقیق کنند، مقام‌های چین و سایر ملل برای مقابله با چالش کروناویرس در وضعیت به مراتب بهتری قرار می‌گرفتند.»

ادعاهای پمپئو در حالی مطرح شده که امروز  «چاک شومر»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور به دلیل بی‌برنامگی در مقابله با ویروس کرونا انتقاد کرد. 

شومر در ادامه جدل‌هایش با ترامپ بر سر برنامه مقابله با کروناویروس امروز سه‌شنبه پیامی در شناسه کاربری‌اش در توئیتر منتشر کرده است. 

ترامپ لحظاتی قبل در توئیترش نوشته بود: «چاک شومر گریان دارد فقط بنا به دلایل تبلیغاتی این گلایه را مطرح می‌کند که من باید جهت آمادگی برای مقابله با کرونا ویروس ۲.۵ میلیارذد دلار بودجه درخواست کنم. اگر درخواست چنین بودجه‌ای می‌کردم می‌گفت چه خبر است؟ او از ممنوعیت‌های مسافرتی که من در ابتدای کارم وضع کردم هو خوشش نمی‌آمد. من درست می‌گفتم. او بی‌کفایت است.»

چاک شومر ۳ دقیقه بعد از این توئیت در جواب ترامپ نوشت: «من از درخواست بودجه رقت‌انگیز و نامناسب رئیس‌جمهور ترامپ انتقاد نکردم. به بی‌کفایتی او اشاره کردم؛ برنامه‌ای برای مقابله با کروناویروس ندارد. او تیم امنیت جهانی بهداشت در شورای امنیت ملی را منحل کرده، قصد دارد بودجه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را تا ۱۶ درصد کاهش دهد و حتی یک نفر را برای نظارت بر مقابله با ویروس کرونا تعیین نکرده است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.