حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: با توجه به این که موکلم به درمانگاه زندان مراجعه کرده و اقدامات درمانی را انجام داده و علائم‌سرماخوردگی او ادامه دارد و با توجه به اینکه بیماری‌های زمینه‌ای مثل قلبی و دیابت از مواردی است که در صورت بیماری کرونا خطر مرگ برای افراد دارد و موکلم تحت عمل جراحی قرار گرفته است و دیابت دارد؛ لذا خطر مرگ بیش از همیشه او را تهدید می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر قرار وثیقه صادر شده که برای آزادی او سپرده شد، مورد قبول دادگاه واقع نشده که قانونا باید وثیقه پذیرفته شود و در این شرایط که اپیدمی کرونا در جامعه است و با توجه به وضعیت خاص موکلم باید نسبت به قبول قرار وثیقه اقدام شود.

وکیل مدافع نجفی گفت:  با توجه به اینکه موکلم سرماخوردگی دارد و خانواده‌اش نگران وضعیت او هستند لذا از قوه قضاییه می خواهیم با قبول قرار وثیقه موکلم او از زندان به مرخصی بیاید و در صورت تایید حکم  مجازات را تحمل کند.

براساس این گزارش، در دور اول رسیدگی به پرونده نجفی سه جلسه دادگاه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد، پس از اعلام محکومیت نجفی به قصاص و حبس، خانواده میترا استاد از قصاص گذشت کردند اما وکیل نجفی به رای صادره اعتراض کرد.

پس از اعتراض به پرونده، دیوان عالی کشور حکم صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجددبه همان شعبه  فرستاد. دو جلسه دادگاه در دور دوم رسیدگی به این پرونده  در روزهای ۶ و ۹ آذرماه سال جاری در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و در نتیجه رسیدگی دوباره، نجفی به شش سال و شش ماه حبس تعزیری به اتهام قتل و جهت نگهداری اسلحه به  یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

۲۵ دی ماه سال جاری گودرزی گفته بود که پس از فرجام خواهی  نسبت به رای صادره، پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شده و شعبه مذکور در حال بررسی است.

در آخرین اظهارنظر هم اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که هنوز رای پرونده نجفی در دور دوم رسیدگی از سوی دیوان عالی صادر نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.