«هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتری خود نوشت: «در وین هستیم تا مقدمات برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام را فراهم کنیم. باید به نظارت بر اجرای برجام ادامه دهیم چرا که یک مسئولیت جمعی برای حفظ توافق هسته‌ای بر دوش داریم.»

روز گذشته، اتحادیه اروپا اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام به میزبانی وین روز چهارشنبه (فردا) برگزار می‌شود.

 «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه با اشاره به نشست روز چهارشنبه در وین بر لزوم کاسته شدن از تنش‌ها در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزیر خارجه روسیه طی سخنرانی در نشست «کنفرانس خلع سلاح» در ژنو سوئیس درباره مسائلی از قبیل برجام و همچنین اقدامات سوء آمریکا در از بین بردن توافق‌ها کنترل تسلیحات استراتژیک در جهان صحبت کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد: جلسه‌ای که روز چهارشنبه هفتم اسفند برگزار می‌شود، نشست عادی و دوره‌ای کمیسیون مشترک برجام است که در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد که این جلسه ارتباطی با سازوکار حل اختلاف برجام نداشته و جلسه عادی کمیسیون مشترک است که هر سه ماه یک بار برگزار می شود.

آخرین دور ، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل وزارت خارجه های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) ۱۵ آذرماه در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.