رودریگو یکی از بازیکنان بود که در ابتدای فصل با نظر مثبت زین الدین زیدان به تیم اصلی منتقل شد و و در چند دیدار نیز درخشش خیره کننده ای در ترکیب کهکشانی ها داشت. با این وجود رودریگو طی هفته های اخیر کم تر توسط زین‌الدین زیدان مورد استفاده قرار گرفته و همین موضوع باعث شد که او دوباره برای تیم دوم رئال یعنی کاستیا به میدان برود.

امروز اما کاستیا در دیدار برابر سن سباستین ریس به پیروزی ۲-۰ دست یافت. همچنین رودریگو یکی از گل های این تیم را به شکل فوق العاده زیبا را به ثمر رساند. با این وجود خوشحالی بعد از گل او که با تمسخر دروازه بان حریف همراه بود باعث شد که داور مسابقه کارت زرد دوم را به این برزیلی نشان دهد و وی را از زمین اخراج کند.

بر اساس قوانین فوتبال اسپانیا اگر بازیکنی در یک بازی رسمی برای سایر تیم های یک باشگاه(تیم پایه، تیم دوم و غیره) حاضر و در آن دیدار محروم شود، محرومیت او برای تیم اصلی نیز اعمال خواهد شد. بنابراین رودریگو با دریافت کارت قرمز در بازی امروز دیدار حساس ال کلاسیکو هفته آینده را از دست خواهد داد؛ موضوعی که بعد از مصدومیت ادن هازارد می تواند یک شوک بزرگ دیگر رئال مادرید باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.