دکتر رحیم صمدی در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه ۳ نفر از شوط و بازرگان با علائم بیماری ویروس کرونا به ماکو فرستاده شدند در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این ۳ نفر مبتلا به آنفلوآنزا هستند و اصولا برای بیمارانی که مشکوک به آنفلوآنزا هم هستند دستورالعمل داریم که برای اطمینان بیشتر تست های کرونا گرفته بشود و تا اعلام جواب آزمایش در اتاق ایزوله تحت درمان باشند.

وی افزود: هیچ مورد قطعی آلوده به ویروس کرونا در ماکو وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو با تاکید براینکه ماسک به تعداد کافی در همه داروخانه های منطقه وجود دارد، افزود: در صورتی که داروخانه ای از فروختن ماسک خودداری کند شهروندان میتوانید شکایت  خود را اعلام کنید.

دکتر صمدی ادامه داد: مردم در صورت داشتن هرگونه شکایت بهداشتی و درمانی خود می توانند با شماره های تلفن زیر پیگیر موارد را اطلاع دهند

۳۴۲۲۴۰۲۱ شبکه بهداشت و درمان ماکو

۳۴۲۲۲۵۴۲ واحد نظارت بر درمان

۳۴۲۲۷۱۲۹ واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای

۳۴۲۲۲۵۳۳ واحد بیماریها

۳۴۲۲۷۱۳۲ واحد غذا و دارو

سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت

همچنین دکتر رضا قربانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شوط نیز در این خصوص گفت: هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا درسطح شهرستان مشاهده نشده است، مردم لطفا به شایعات توجه نکنند.

دکتر قربانی ضمن تکذیب مطلب فوق اشاره کرد: تا این لحظه هیچ مورد مثبت یا مشکوکی از ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان شهرستان بستری نشده و همشهریان اخبار مربوط به کرونا را  فقط از منابع رسمی، همچون وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند.

به گفته وی مسئولین قضایی و کلیه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در سطح منطقه با برهم زنندگان امنیت جامعه برخورد خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.