سید اسماعیل موسوی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در جمع خبرنگاران، درباره اولین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، اعلام کرد: آیت‌الله محمد یزدی با کسب ۲۴۹,۱۳۰ رای از مجموع ۲۹۱,۱۳۰ رای در حوزه قم، به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

اعلام نتایج جدید انتخابات مجلس

وی همچنین در خصوص ۱۱ حوزه انتخابیه جدید که تاکنون نتایج آن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، افزود: در حوزه انتخابیه کرمانشاه محمد رشیدی و عبدالرضا مصری حائز اکثریت آراء شده و به عنوان منتخب این حوزه به مجلس راه یافتند و برای کرسی باقیمانده آقایان ابراهیم عزیزی و سلمان محمدی بابازیدی به مرحله دوم راه یافتند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در استان کهکیلویه و بویراحمد حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز غلامرضا تاج گردون بیشترین رأی را کسب کرد.

موسوی در مورد نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران، گفت: در این استان در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک حسین نوش آبادی در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد حسین حق وردی و در حوزه انتخابیه رباط کریم حسن نوروزی حائز اکثریت آراء شدند.

وی اضافه کرد: از استان کردستان حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد، خانم شیوا قاسمی منتخب مردم این حوزه شد. از استان خوزستان حوزه انتخابیه اهواز، بابیل، حمیدیه و کارون سیدکریم حسینی و مجتبی یوسفی به مجلس راه یافتند و شبیب جوجیری و احمد سراج به مرحله دوم برای کرسی باقیمانده راه یافتند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: از استان لرستان حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشگان محمدرضا مبلغی حائز اکثریت آراء شد. از استان خراسان رضوی حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز، فاطمه رحمانی، محمدحسین حسین زاده بحرینی، جواد کریمی قدوسی، نصرالله پژمانفر، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، منتخب مردم شدند.

موسوی گفت: از حوزه انتخابیه اصفهان هم امیرحسین بانکی پورفرد و عباس خوراسگانی و مهدی طغیانی، زهرا شیخی مبارکه و حسین میرزایی، حائز بیشترین رأی در این حوزه انتخابیه شدند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه همدان حمیدرضا حاجی بابایی، احمد حسین فلاحی بیشترین رأی را کسب کردند و به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

به گزارش مهر، همچنین سید عباس موسوی با حضور در جمع خبرنگاران آمار هفت حوزه انتخابیه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

وی ادامه داد: «حسن همتی» در حوزه شاهین‌دژ و تکاب از مجموع ۶۰ هزار و ۴۰۲ رای صحیح، توانست با کسب ۱۲ هزار و ۵۶۶ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره حوزه نیشابور و فیروزه ادامه داد: «احسان ارکانی» و «هاجر چنارانی» به ترتیب هر یک با کسب ۷۳ هزار و ۸۱۸ و ۴۷ هزار ۸۱۸ رای، از مجموع ۱۸۶ هزار و ۵۱۹ رای صحیح در این حوزه به مجلس راه یافت.

موسوی گفت: برای حوزه بهبهان و آغاجاری، «محمد طلا مظلومی آبزرگه» از مجموع ۶۳ هزار و ۳۶۷ رای صحیح، با کسب ۱۸ هزار و ۲۸ رای به مجلس راه یافت.

وی افزود: «سهراب گیلانی» در حوزه شوشتر و گتوند از مجموع ۹۶ هزار و ۹۱۶ رأی صحیح توانست با کسب ۳۱ هزار و ۸۵۳ رای به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: در حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا، «علیرضا ورناصری قندعلی» با کسب ۳۷ هزار و ۴۱۱ رای از مجموع ۹۶ هزار و ۹۵۹ رای صحیح به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

موسوی اضافه کرد: «سید موسی موسوی» در حوزه لامرد و مهر از مجموع ۷۶ هزار و ۲۷۶ رأی صحیح با کسب ۳۷ ۷۳۶ رای در این حوزه، کرسی نمایندگی مجلس را به دست آورد.

وی تصریح کرد: در حوزه بهار و کبودرآهنگ، «عیسی جعفری» با کسب ۳۶ هزار و ۸۸۴ رای از مجموع ۱۰۲ هزار و ۵۷۰ رای صحیح وارد مجلس شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین درباره استان‌هایی که شمارش آرای انتخابات مجلس در آنها پایان یافته اظهار داشت: استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، هرمزگان و یزد استان‌هایی هستند که شمارش آرا در آنها به پایان رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در رابطه با شمارش آراء حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین عنوان کرد: از مجموع آراء صحیح ۲۰۲ هزار و ۱۷۹ رأی آقایان «علی نیکزاد ثمرین» با اکتساب ۱۱۷ هزار و ۶۱۲ رأی و «سید کاظم موسوی» با ۵۹ هزار و ۵۱۶ رأی و «صدیف بدری» با ۵۳ هزار و ۷۰۸ رأی به عنوان نمایندگان منتخب یازدهمین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مجلس راه یافتند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین از مجموع آرای صحیح ۱۰۸ هزار و ۵۲۷ رأی «علی رضایی» با اکتساب ۳۶ هزار و ۶۶ رأی به بهارستان راه یافت.

موسوی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه صومعه‌سرا از مجموع آراء صحیح ۵۳ هزار و ۷۸۸ رأی «سید کاظم دلخوش اباتری» با اکتساب ۲۸ هزار و ۱۷۶ رأی راهی مجلس شورای اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه مسیحیان، آشوریان و کلدانیان، «شارلی انویه تکیه» با اکتساب هزار و ۷۱ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

«لطف‌الله دژکام» نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان شد

موسوی همچنین در رابطه با نتیجه آراء مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه فارس تصریح کرد: از مجموع یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۸۶ رأی صحیح، لطف الله دژکام با احتساب ۹۱۹ هزار و ۶۸۸ رأی نماینده مجلس خبرگان رهبری شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.