محمد اسلامی در مراسم افتتاح ۶ پروژه حوزه راهداری خوزستان که شامگاه سوم اسفندماه در محور اهواز- شادگان انجام شد، اظهار کرد: راه بخش مهمی از زندگی مردم است و وظیفه داریم‌ راه ها را با کیفیت حداکثری و ایمن بسازیم و از آن نگهداری کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور افزود: حجم‌ راه هایی که در کشور وجود دارد حجم قابل ملاحظه ای است و در تلاش هستیم‌ تا به این راه ها اضافه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۷۲۳ کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه شده است‌. بخش اعظمی از این اقدامات مربوط به نقاط حادثه خیز بوده است تا نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز در محورهای مختلف اقدام شود.

اسلامی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه راه روستایی عنوان‌کرد: امسال حدود یک هزار کیلومتر راه روستایی به آسفالت رسیده است و هزار کیلومتر راه دیگر نیز در حال احداث هستند. در این زمینه باید گفت که نهضت ساخت و توسعه راه ها نهضتی زنده و فعال است‌ که همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: وزارت راه قرار است ۲ هزار دوربین‌ ثبت تخلفات در کشور نصب کند و در این زمینه باید ۱۰۰ دوربین براساس برنامه‌ در خوزستان نصب شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره مجموعه اقدامات انجام‌شده در خوزستان گفت: بهسازی، نوسازی و گسترش ظرفیت عبور و مرور امن و ایمن یک مساله است که به دنبال اجرایی کردن آن هستیم تا رضایت مردم را بدست بیاوریم.

به گزارش ایسنا، اسلامی با تاکید بر افزایش بهره وری در حمل و نقل زمینی و ریلی، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت ریل در خوزستان استفاده کنیم‌. باند دوم اهواز - خرمشهر نیز در خوزستان احداث خواهد شد و باید بتوانیم آن را هرچه سریعتر اجرایی کنیم.

وی افزود: سازمان بنادر کشور، توسعه بنادر کوچک و تخصصی کردن بنادر را در دستور کار دارد و باید این موضوع را دنبال و پیگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید و افزایش حجم سفرها، اقداماتی که لازم است که باید در راستای کاهش حوادث اجرایی شوند. این اقدامات باید انجام شود تا شاهد کمترین تلفات و تصادفات باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.