سید روح الله لطیفی، با اشاره به سابقه جابجایی کالا از ایران به عراق افزود از سال‌های گذشته کامیون‌های ایرانی وارد عراق نمی‌شدند و کامیون‌های عراقی با پلاک عراق در گمرکات ایران بارگیری و کالاها را به عراق منتقل می‌کردند.

وی اضافه کرد: اخیراً در استان‌های کوت و واسط عراق تخلفات اداری سنگینی رخ داده و تعدادی از مسئولان در این دو استان دستگیر شدند که مسئولان گمرک هم جزو افراد دستگیر شده بودند. این موضوع باعث شده تصمیم گیری در این دو استان دچار مشکل شود و کامیون‌های خالی از دوشنبه گذشته وارد تحویل بار نشوند.

لطیفی در مورد این که چه زمانی مشکل مذکور برطرف خواهد شد، توضیح داد: آخرین اخبار حاکی از آن است که برخی تجار و تشکل‌های صنفی برای مذاکره وارد ایران شده اند و مشکل به زودی حل خواهد شد. در واقع مذاکراتی هم توسط بخش خصوصی، استانداری ایلام و اداره کل گمرک ایران و تجار طرفین صورت گرفته و پیش بینی می‌شود این مشکل طی یکی - دو روز آینده برطرف شود.

سخنگوی گمرک در مورد این که گفته می‌شود بسته شدن مرز به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران است، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به کرونا ندارد و به دلیل فقدان تصمیم گیری در گمرک عراق بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.