علی زینی‌وند معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نتایج انتخابات استان در ۵ حوزه از ۶ حوزه انتخابیه استان نهایی شده است، نتایج این پنج حوزه را تشریح کرد.

در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر و بخش مرکزی نیکشهر آقای معین الدین سعیدی با ۹۰ هزار و ۸۶۳ رای از تعداد ۲۰۰ هزار و ۲۵۵ رأی مأخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهد کرد.

در حوزه انتخابیه ایرانشهر، سرباز، فنوج و بخش‌های بنت، لاشار، آهوران و آشار آقای عبدالناصر درخشان با ۹۵ هزار و ۸۹۶ رای از تعداد ۲۲۸ هزار و ۹۷۶ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهد کرد.

در حوزه انتخابیه سراوان، سیب و سوران و مهرستان آقای ملک فاضلی با ۴۳ هزار و ۵۳۰ رای از تعداد ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهد کرد.

در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین آقای اسماعیل حسین زهی با ۴۳ هزار و ۱۴۸ رای از تعداد ۸۷ هزار و ۸۸۲ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهد کرد.

در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون آقای محمد سرگزی با ۷۶ هزار و ۶۸۴ رای و آقای حبیب الله دهمرده با ۶۴ هزار و۳۱۴ رای از مجموع ۱۶۶ هزار و ۴۶۲ رای ماخوذه حائز اکثریت آراء شدند و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان در خصوص نتایج آرا در حوزه انتخابیه زاهدان نیز گفت: در حوزه انتخابیه زاهدان به دلیل تعداد شعب بیشتر اخذ رای، مراحل شمارش آرا به پایان رسیده و به محض تایید هیئت نظارت، نتایج قطعی زاهدان نیز به اطلاع عموم مردم شریف استان خواهد رسید.

زینی وند ضمن قدردانی از حضور پرشور و حماسی مردم استان در پای صندوقهای رای بیان داشت: در این دوره مشارکت خیلی بود و سیستان و بلوچستان با ۶۰ درصد میزان مشارکت، جزو دو یا سه استان برتر کشور می باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هیچ مورد تخلف قابل توجهی که روند انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد، نداشتیم و با توجه به احراز هویت الکترونیکی، فرایند انتخابات با امنیت، مشارکت بالا و شفافیت کامل به پایان رسید.

آمار رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی در قالب جدول زیر است: 

 

حوزه انتخابیه

 

اسامی کاندیدهای منتخب گرایش سیاسی میزان آرا
   زاهدان حسینعلی شهریاری فداحسین مالکی هر دو اصولگرا -
     زابل      محمد سرگزی -حبیب الله دهمرده هر دو اصولگرا

سرگزی: ۷۶ هزار و ۶۸۴ رای

دهمرده: ۶۴ هزار و۳۱۴

  سراوان         ملک فاضلی

  مستقل

۴۳ هزار و ۵۳۰

   خاش

   اسماعیل حسین زهی   مستقل ۴۳ هزار و ۱۴۸ رای
  ایرانشهر    عبدالناصر درخشان    اصولگرا ۹۵ هزار و ۸۹۶ رای
    چابهار    معین الدین سعیدی    مستقل ۹۰ هزار و ۸۶۳ رای

 

آخرین آمار رسمی از بهارستان‌ نشین‌های کرمانی +جزئیات

هم‌چنین به نوشته فارس، ستاد انتخابات کشور نتایج رسمی برخی حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

سیرجان و بردسیر:

شهباز حسن‌پور بیگلری

تعداد رأی صحیح: ۱۱۱۴۴۴

تعداد رأی منتخب: ۴۸۸۶۴

شهر بابک:

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی

تعداد رأی صحیح: ۴۰۵۸۸

تعداد رأی منتخب: ۱۳۳۵۰

زرند و کوهبنان:

عفت شریعتی کوهبنانی

تعداد رأی صحیح: ۶۶۵۰۲

تعداد رأی منتخب: ۴۴۴۵۳

رفسنجان و انار:

حسین جلالی

تعداد رأی صحیح: ۱۰۶۶۰۶

تعداد رأی منتخب: ۵۳۷۸۸

کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و فاریاب:

منصور شکراللهی

تعداد رأی صحیح: ۱۵۸۰۵۸

تعداد رأی منتخب: ۱۰۵۱۴۷

کرمان و راور:

محمدرضا پورابراهیمی داورزنی

تعداد رأی صحیح: ۲۲۵۴۶۰

تعداد رأی منتخب: ۱۳۰۱۹۵

محمدمهدی زاهدی

تعداد رأی صحیح: ۲۲۵۴۶۰

تعداد رأی منتخب: ۹۰۷۱۴

بافت، رابر و ارزوئیه:

صمدالله محمدی

تعداد رأی صحیح: ۵۸۷۴۸

تعداد رأی منتخب: ۱۸۰۰۲

نتایج انتخابات دماوند و فیروزکوه اعلام شد

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند و حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرای ماده ۲۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۷۲ آیین نامه اجرایی آن، در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در روز جمعه دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه برگزار شد جمع آرای مأخوزه صحیح در این حوزه انتخابیه ۴۸ هزار و ۴۸۸ بود.

بنا بر گزارش ایرنا، آرای ۱۱ کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه به شرح زیر است: 

سیداحمد رسولی‌نژاد فرزند ابوالقاسم دارای ۱۵ هزار و ۸۵۶ رأی؛ شهرخ رامین فرزند جلال دارای ۱۰ هزار و ۹۵ رای؛ مصطفی خانزادی فرزند فضل اله دارای ۸ هزار و ۱۷۵رأی؛ محسن اکبری فرزند صفر دارای ۷ هزار و ۱۴۹ رأی؛ حسام نوحی فرزند نوراله دارای ۹۹۸ رأی؛ مجتبی صدیق دماوندی فرزند عباس دارای ۵۴۷ رأی؛ عیسی نوحی ولوکلایی فرزند ابراهیم دارای ۳۴۱ رأی؛ امراله کیا مقدم فرزند علی اصغر دارای ۳۲۳ رأی؛ سید محمد نجفی فرزند نصراله دارای ۲۷۶ رأی؛ علیرضا محمودی فرد فرزند مهدی دارای ۲۱۵ رأی؛ سید محمد ارمکان فرزند جلال دارای ۲۰۷رأی می باشند.

 لازم به ذکر است، در اجرای ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاریخ انتشار این آگهی به مدت دو روز هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه در محل فرمانداری شهرستان دماوند برای قبول شکایات آماده می باشد.

 همچنین به استناد تبصره های ۱و۲و۳ ماده مذکور کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت، داشته باشند می توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان نیز تسلیم دارند و شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن (درصورت داشتن تلفن) و اصل امضای شاکی را داشته باشد. همچنین در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد قابل تعقیب و پیگیری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.