به گزارش روز جمعه تارنمای آمریکایی هیل، تصمیم روز جمعه توئیتر در حالی اتخاذ شده که بلومبرگ شهردار پیشین نیویورک، تبلیغات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. یکی از جوانب این راهبرد او، استخدام کارمندان موقت برای باز کردن حساب‌هایی در هواداری از او در توئیتر است؛ تاکتیکی که توئیتر اعلام کرده به دلیل ارسال پیام با هویت‌های جعلی اقدام آنها به مانند سوء‌استفاده از این شبکه اجتماعی و هرزنامه محسوب می‌شوند.

هرزنامه‌ها، پیام یا نامه‌های الکترونیکی هستند که بدون درخواست گیرنده و برای افراد بی‌شمار فرستاده می‌شود.

ابتدا روزنامه لس‌آنجلس تایمز گزارش تعلیق حساب‌های کاربری هواداران بلومبرگ را منتشر کرد و یک مقام توئیتر در گفت‌وگو با هیل، تصمیم این شرکت برای مسدود کردن این تعداد از حساب‌های کاربری هواداران بلومبرگ را به دلیل نقض مقررات توئیتر تائید کرد.

بلومبرگ از آبان‌ماه (نوامبر) و چند ماه بعد از تبلیغات رقبای انتخاباتی در انتخابات ۲۰۲۰، کارزار انتخاباتی‌اش را آغاز کرد. این شهردار پیشین آمریکایی، صدها میلیون دلار صرف تبلیغات کرده است.

کارمندانی که این نامزد انتخابات به طور موقت استخدام کرده، ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ دلار برای کمک به پیروزی او دریافت می‌کنند.

به گفته توئیتر، اقدام هواداران بلومبرگ در توئیتر «دستورالعمل مربوط به هرزنامه و دستکاری در این شبکه اجتماعی» را نقض می‌کند. این خط مشی در سال ۲۰۱۹ میلیادی در واکنش به  فعالیت ترول‌های (ارازل اینترنتی) روسیه و اتهام دخالت این کشور در انتخابات آمریکا اتخاذ شد.

مسئولان ستاد انتخاباتی بلومبرگ مدعی‌اند هیچیک از محتواهای ارسالی از شبکه اجتماعی توئیتر قصد گمراه کردن هیچکس را نداشته و این ستاد درباره فعالیت‌های انتخاباتی‌اش در شبکه‌های اینترنتی شفاف است.

سخنگوی پویش بلومبرگ به هیل گفته است، از همه هوادارانش خواسته در فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، هویت خود را به عنوان حامیان پویش بلومبرگ در سال ۲۰۲۰ مشخص کنند.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است که سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

بلومبرگ که برای نخستین بار چهارشنبه‌شب (۳۰ بهمن‌ماه) ‌در مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها شرکت کرد، به دلیل نوع رفتارش با زنان و عملکرد پلیس در دوران فعالیت او به عنوان شهردار نیویورک و نقش او در تضعیف پایگاه حمایتی از دموکرات‌ها، از سوی نامزدهای دموکرات مورد حمله قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.