«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا بامداد شنبه گروه طالبان را تهدید کرد در صورت عدم پایبندی به توافق، از نظامیان خود در برابر حملات آنها دفاع خواهند کرد.

اسپر در صفحه توئیتر خود با اشاره به حصول توافق بین دو طرف نوشت: «امروز (جمعه) وزارت دفاع اعلام کرد که آمریکا به تفاهمی با طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان دست یافته است. این گام مهمی در فرایند صلح و ایجاد افغانستانی امن و با ثبات است».

وی با تاکید بر لزوم پایبندی طالبان به این تفاهم، توضیح داد: «متحدان ما در ناتو نیز موافق هستند که بهترین راه رو به جلو در افغانستان، مذاکره و راهکار سیاسی مشروط بین افغان‌ها است. طالبان باید پایبندی خود به کاهش معنی‌دار خشونت را ثابت کند».

وزیر دفاع آمریکا در ادامه به طالبان هشدار داد: «آمریکا و ناتو متعهد هستند هرگز اجازه ندهند افغانستان دوباره به پایگاه امن تروریست‌هایی تبدیل شود که امنیت آمریکا و متحدانش را تهدید کنند. اگر طالبان راه صلح را نپذیرد، ما آماده دفاع از خود و شرکای افغان هستیم».

پیش از این، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود توافق آمریکا با طالبان احتمالا روز ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) جاری امضا خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.