فرزند محمدرضا شجریان ساعاتی قبل هم با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، خبر درگذشت استاد آواز ایران را شایعه خوانده و درخواست کرده بود خبر صحیح را فقط از صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام دنبال کنند.

پس از آن، دقایقی قبل همایون شجریان با انتشار مطلبی جدید که در آن نمایشگر علائم حیاتی پدرش نمایان بود، نوشت: «عزیزان دل به همان دلایلی که امشب در جمع شما نازنینان شرح دادم، در این چند سالی که گذشت، پدر به دلیل مساعد نبودن شرایطشان، از اینکه کسی بخواهد ملاقاتشان کند پرهیز داشته‌اند. به همین دلیل برای اینکه از وضعیت ایشان بیشتر مطلع شوید، تنها به گذاشتن عکسی از نمایشگر علائم حیاتی ایشان بسنده می‌کنم. بی‌نهایت از مهر شما سپاسگزارم. بامداد سوم اسفند - بیمارستان جم»

همایون شجریان این پست را حدود ساعت ۲:۴۰ بامداد سوم اسفند منتشر کرده است.

تصویری که همایون شجریان بامداد شنبه (۳ اسفند) منتشر کرد

بر اساس این گزارش، جمعه (دوم اسفند) خبرهایی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها درباره وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان منتشر شد که خبرنگار ایسنا برای اطلاع از صحت و سقم خبر با حسن عباسی، از پزشکان معالج وی گفت‌وگویی انجام داد و او نیز تاکید کرده بود که در وضعیت حال استاد آواز ایران تغییری حاصل نشده است.

پس از انتشار شایعه درگذشت محمدرضا شجریان و تکذیب آن، تعدادی از علاقه‌مندان استاد آواز ایران در مقابل بیمارستان جم تجمع کردند و احوال او را جویا شدند. برخی اعضای کادر پزشکی و همایون شجریان نیز با حضور در جمع آنها، در مورد آخرین وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان توضیحاتی ارائه کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.