مرکز اطلاع‌رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه از دفع حملات عناصر تروریستی داعش در شهرستان «خانقین» استان دیالی خبر داد.

شبکه سومریه عراق شامگاه جمعه (دوم اسفند) به نقل از این مرکز اعلام کرد که عناصر باقی‌مانده داعش عصر امروز حمله را به روستای «السعودن» در خانقین ترتیب داده بودند که نیروهای تیپ ۲۳ الحشد الشعبی این حمله را دفع کرده‌اند.

بر رغم اینکه خلافت خودخوانده داعش در عراق با مرکزیت شهر موصل دسامبر ۲۰۱۷، بعد از سال‌ها عملیات نیروهای امنیتی و نظامی این کشور برچیده شده است، ولی هسته‌های خاموش و عناصر باقی مانده این گروه تروریستی هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه اهداف نظامی و غیر نظامی می زنند.

تروریست‌های داعش سه‌شنبه این هفته در حمله‌ای غافلگیرانه به روستایی در شمال غرب استان کرکوک، چهار تن از ساکنان این روستا را کشته و ۲ تن دیگر را زخمی کردند.

عراق برای دفع این حملات تروریستی، چند عملیات پاکسازی در مرکز و غرب از جمله استان های الانبار و نینوی که هم مرز با سوریه هستند، انجام داده است که آخرین این عملیات در مرزهای غربی (با سوریه) هفته گذشته به پایان رسید. استان کرکوک به دلیل موقعیت طبیعی یکی از استان‌هایی است که بعد از سرنگونی خلافت داعش در عراق، بیشترین آمار مربوط به حملات و فعالیت‌های عناصر باقی‌مانده داعش، متعلق به این استان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.