وضعیت سلامتی شجریان با اخباری ضد و نقیضی که در این باره منتشر می‌شود برای بسیاری از هواداران این خواننده موسیقی سنتی سوال‌برانگیز شده است.

در همین رابطه داوود گنجه‌ای آهنگساز و از اعضای هیات مدیره خانه موسیقی توضیح داده بود: «من صبح و عصر به بیمارستان جم رفتم. استاد شجریان در آی سی یو هستند.صبح ، مشکل تنگی نفس داشتند. اما عصر، حال عمومی ایشان رو به بهبود گذاشت.»

حال هیات مدیره بیمارستان جم هم در بیانیه‌ای در این باره آورده است:‌ «هم میهنان گرامی. با توجه به اخبار غیر مستند فراوان در شبکه‌های مجازی در رابطه با سلامت استاد آواز ایران زمین جناب آقای محمدرضا شجریان به اطلاع می‌رساند که در روزهای اخیر اختلالات ریوی ایشان که ناشی ازبیماری قبلی ایشان است، ادامه‌دار شده و درتاریخ ٩٨/١٢/١ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم بستری شده‌اند.

پزشکان متخصص در تمام ساعات شبانه‌روز بربالین ایشان حاضرند و برای بهبود ایشان از تمام امکانات و تجهیزات آی‌سی‌یو استفاده می‌کنند.

شرایط عمومی ایشان درحال حاضر تحت کنترل بوده ولی هنوز به مراقبت ویژه نیازدارند. لطفا اخبار رسمی را ازطریق بیانیه‌های رسمی بیمارستان پیگیری کنید.

هیئت مدیره بیمارستان جم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.