وزارت امور خارجه پاکستان جمعه شب و ساعاتی پس از اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر امضای توافق صلح با طالبان در آینده نزدیک، بیانیه‌ای در استقبال از این تحول صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: اسلام‌آباد مشتاقانه در انتظار امضای پیمان صلح آمریکا با طالبان در ۱۰ اسفند (۲۹ فوریه) است؛ زیرا پس از این مرحله راه برای گفت‌ وگوها میان تمامی گروه‌های داخل افغانستان هموار می‌شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان اضافه شده که این کشور امیدوار است که احزاب افغانستان از این فرصت تاریخی استفاده کرده و یک راه حل سیاسی جامع و فراگیر را برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان و منطقه به کار گیرند.

در بیانیه مذکور تصریح شده که پاکستان بار دیگر بر تعهد خود برای حمایت از افغانستان صلح آمیز، پایدار، متحد، دموکراتیک و مرفه همراه با صلح با همسایگانش تأکید می‌کند.

دولت پاکستان همچنین از جامعه بین الملل خواست تا نقش خود را در تقویت تلاش‌ها برای برقراری صلح پایدار در افغانستان و کمک به ایجاد شرایط در این کشور به منظور بازگشت عزتمندانه پناهندگان افغان از پاکستان به وطن خود ایفا کند.

تارنمای خبری بلومبرگ روز جمعه گزارش داد؛ «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از برنامه‌ریزی برای امضای توافقنامه صلح با طالبان در ۲۹ ماه جاری میلادی (۱۰ اسفندماه) خبر داد.

رسانه‌های افغانستان نیز به نقل از دفتر شورای امنیت ملی این کشور اعلام کردند که بر اساس توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان، کاهش خشونت‌ها از ساعت ۲۴ امشب وارد فاز عملی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.