شرکت "بازرگانی روس‌نفت" که صادرکننده اصلی نفت ونزوئلا است، به دلیل کمک به دولت ونزوئلا برای فروش نفت هدف تحریم آمریکا قرار گرفت.

این واحد سوییسی روس‌نفت عامل فروش حدودی نیمی از صادرات نفت ونزوئلا به میزان ۸۷۴.۶۴۹ هزار بشکه در روز در ژانویه بوده است. عمده صادرات نفت ونزوئلا در سال میلادی گذشته به خریداران در هند و چین تحویل داده شد.

فرناندو فریرا، مدیر ریسک ژئوپلیتیکی در شرکت "راپیدان انرژی" اظهار کرد: با این تحریم‌ها پالایشگاه‌ها رغبت خود برای خرید نفت ونزوئلا را بیشتر از دست می‌دهند و کشتی‌داران تمایلی برای همکاری با شرکت "بازرگانی روس‌نفت" نخواهند داشت. تولید نفت ونزوئلا ممکن است در مقایسه با ۸۵۰ هزار بشکه در روز در ژانویه به حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان امسال سقوط کند.

تحریم‌ها علیه شرکت "بازرگانی روس‌نفت" همکاری شرکت‌های بین‌المللی شامل شرکت‌های کشتیرانی، بیمه‌گران و بانک‌ها را عملا غیرممکن می‌کند.

نرخ‌های جهانی کرایه نفتکش در سپتامبر پس از این که بزرگترین شرکت کشتیرانی چین به اتهام نقض تحریم‌ها، هدف تحریم آمریکا قرار گرفت، افزایش سرسام آوری پیدا کرد. البته تحریم‌ها علیه واحد دالیان شرکت کاسکوی چین ماه میلادی گذشته رفع شدند.

هند که بزرگترین مقصد صادرات نفت ونزوئلا است، حدود ۳۶ درصد از کل صادرات نفت این کشور در سال ۲۰۱۹ را خریداری کرد. "ریلاینس اینداستریز" و "نایارا انرژی" خریداران اصلی نفت ونزوئلا بوده‌اند.

در این بین تحریم‌ها علیه شرکت "بازرگانی روس‌نفت" به صادرات نفت ونزوئلا به چین که بزرگترین واردکننده نفت دنیاست، مستقیما آسیب می‌زند. گریدهای نفتی روسیه مانند اسپو بِلِند و اورال توسط واحدهای مختلف روس‌نفت فروخته می‌شوند و بنابراین تحریم‌های جدید آمریکا روی آنها تاثیری ندارد اما ممکن است بانک‌ها و بیمه‌گران برای مشارکت در قرارداد فروش آنها احتیاط بیشتری به عمل آورند.

روس‌نفت و شرکت PDVSA شرکای قدیمی هستند و روس‌نفت شریک جوینت ونچرهای نفتی در ونزوئلا است و ۶.۵ میلیارد دلار به شرکت PDVSA در قبال دریافت نفت وام داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.