آیت الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با دعوت از عموم ملت ایران اسلامی به حضور پر شور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در این فضا به همدلی و انسجام ملی نیاز داریم امیدواریم که بطلان تخیلات خامی که دشمنان در انصراف ملت از انقلاب داشته اند، بار دیگر ثابت شود. ان شاء الله همه ما در این انتخابات شرکت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی یادآور شده است:‌ اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نیز مثل همه مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد و افتخار این را خواهیم داشت که در تجلی این وحدت و انسجام ملی، سهم و نقش کوچکی داشته باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی خاطر نشان کرد: انتخابات دوم اسفند ماه یک جریان مهم برای مردم سالاری دینی است تجلی رکن جمهوریت نظام در انتخابات است و ما امیدواریم که همه با هر سلیقه‌ای که دارند در انتخابات شرکت کنند و اهتمام خود را به نظام جمهوری اسلامی و بحث اهمیت سرنوشتی که در دست خود مردم است، نشان بدهند. البته ممکن است در جریان انتخابات، کسانی انتقاداتی داشته باشند این یک مساله است ولی اصل شرکت در انتخابات و نشان دادن وحدت ملی مساله مهمتری است که ان شا الله باید رعایت کنیم.

نباید خود را از انتخابات محروم کنیم

حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در مورد مشارکت در انتخابات گفت: به شخصه از مشارکت به عنوان نامزد انصراف داده‌ام اما در انتخابات شرکت می‌کنم. من فکر می‌کنم که نباید خودمان را از انتخابات محروم کنیم. چه مردمان به صحنه بیایند چه نیایند، مجلس کار خودش را انجام می‌دهد. تعداد قوانینی که بعد ا انتخابات در مجلس نوشته شده است، بیش از تمام قوانینی است که تاریخ ایران نوشته شده است. همه این قوانین تأثیرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را در جامعه می‌گذارد.

بنابر گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به نظرم شرایط به گونه‌ای هست که بتوانیم افراد قوی را به مجلس بفرستیم. اعتقاد من بر این است که باید در انتخابات شرکت کرد. قهر با صندوق رأی، قهر با حقوق شهروندی است. این قهر، هم‌اکنون به صلاح جامعه نیست. ممکن است عده‌ای منتقد یا معترض رد صلاحیت‌ها باشند اما این اعتراض نسبتی با رأی ندادن ندارد. من از پرونده‌های افراد رد صلاحیت شده اطلاعی ندارم ولی عملکرد آنها آنقدر خوب بود که رد صلاحیت شدنشان را حیف می‌دانم.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه «در جامعه هر کس وظیفه خود را بر عهده دارد» اظهار کرد: من نفوذی در شورای نگهبان نداشتم ولی به زعم خودم تلاش‌هایی برای اثبات کارآمد بودن بعضی افراد کردم و برای پاک بودنشان شهات دادم ولی وقتی تأیید نشدند قرار بر این نیست که در انتخابات شرکت نکنیم. شورای نگهبان وظیفه نظارتی خود را دارد و ما نیز وظیفه خود را داریم. هر کس مسئولیت کار خودش را دارد. شرکت در انتخابات در شرایط فعلی به سود کشور است.

 حضور پرشور پای صندوق‌های رای جلوه‌ای از انتقام سخت است

تولیت آستان قدس رضوی نیز حضور پرشور پای صندوق‌های رأی را جلوه‌ای از انتقام سخت دانست و با تأکید بر اینکه حضور مردم در صحنه نقشه های شوم دشمنان برای ایران اسلامی را نقش بر آب خواهد کرد، گفت: ما هنوز عزادار و داغدار شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم.

بنابر گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی اظهار کرد: از همان ماه‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مسائلی که امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی بر آن اهتمام داشتند، مراجعه به آرای عمومی مردم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش انتخابات را یکی از حقوق مردم برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه مردم به آن میزان رشد و بالندگی رسیده‌اند که از این حق خود بهترین استفاده را ببرند و در طول 40 سال گذشته هم از این حق خود به خوبی استفاده کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی به پیام انتخابات پیش رو از منظر دینی اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم این پیام را به مردم جهان می‌رساند که یک حکومت دینی و اسلامی این ظرفیت و استعداد را دارد که در درون خود مردم سالاری، انتخابات آزاد و مراجعه به افکار عمومی را تقویت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.