هیل گزارش داد، گزارش شده که این تعامل چند روز پیش در محل کنفرانس امنیتی مونیخ رخ داده است. گراهام همراه با گروهی از سناتورهای هر دو حزب اصلی و متعلق به کمیته روابط خارجی سنا شامل سناتور کریستوفر کونز و همچنین گروهی از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس شرکت داشته است.

آن طور که گزارش شده این سناتورها "با قدرت" به مارک اسپر، وزیر دفاع دولت کشورشان استدلال کرده‌اند که آمریکا باید در قاره آفریقا حضور داشته باشد تا با اعمال نفوذ چین و روسیه در این قاره به علاوه فعالیتهای گروه‌های تروریستی در آنجا مقابله کند. همچنین گراهام خطاب به اسپر تاکید کرد، این امکان هست که حداقل یک بودجه ۵۰ میلیون دلاری از میان بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۰ به منظور تامین هزینه استقرار این نیروها پیدا شود.

با این حال به رغم انتشار این گزارش گراهام طرح این اظهارات را تکذیب کرده است.

لیندسی گراهام در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه به دست پایگاه هیل رسید عنوان کرد: من هرگز این صحبتها را به وزیر دفاع مارک اسپر مطرح نکردم. من احترام زیادی برای او قائل هستم.  مارک اسپر این دیدگاه من را می‌داند که این نیروها تا مدت زمانی حضور فرانسوی‌ها را پشتیبانی می‌کنند که این برای ماموریت مبارزه با تروریسم ما در آفریقا حیاتی است و من همچنین از بازبینی‌های کلی در حال انجام از سوی وزیر دفاع در قبال نیروهای آمریکایی استقرار یافته در جهان حمایت می‌کنم.

آلیسا فرح، دبیر مطبوعاتی پنتاگون نیز وقوع چنین گفتگویی را تکذیب کرد.

او نیز به ان‌بی‌سی گفت: من در اتاق حضور داشتم و چنین حرفهایی گفته نشده‌اند. وزیر دفاع آمریکا یک گفتگوی مفید با نمایندگان هر دو حزب اصلی از هر دو مجلس کنگره درباره  آینده حضور نیروهای آمریکایی در غرب آفریقا داشت.

ماه گذشته میلادی لیندسی گراهام و کریستوفر کونز جزو کسانی بودند که نامه‌ای به مارک اسپر به منظور تحت فشار قرار دادن وی برای حفظ نظامیان آمریکایی در آفریقا را امضا کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.