ترامپ، اوباما را هدف گرفت: از فریبکاری او خبر دارید؟

به گزارش دیلی میل، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه در توئیتی عکسی از آنچه که ظاهرا امضایش بر پای یک بسته تحریک رشد اقتصادی موسوم به "قانون بازیابی اقتصادی" را نشان می‌داد منتشر کرد؛ قانونی که در فوریه ۲۰۰۹ از سوی اوباما امضا شد.

اوباما در متن همراه با این عکس نوشت: "۱۱ سال پیش در چنین روزی و در حوالی اوج بدترین رکود اقتصادی چند نسل گذشته، من قانون بازیابی اقتصادی را امضا کردم و راه را برای بیش از یک دهه رشد اقتصادی و طولانی‌ترین روند اشتغالزایی در تاریخ آمریکا هموار کردم."

با این حال ترامپ با انتشار توئیتهایی به این صحبتهای اوباما واکنش نشان داده و به شدت به وی تاخت.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتهایش نوشت: "آیا جدیدترین فریبکاری را شنیده‌اید؟ اوباما حالا دارد تلاش می‌کند اعتبار شکوفایی اقتصادی که در دولت ترامپ رخ می‌دهد را به خودش اختصاص دهد."

ترامپ عنوان کرد: "اوباما ضعیف ترین بازیابی اقتصادی را از زمان رکود بزرگ اقتصادی رقم زد."

او ادامه داد: "من مجبورشدم ارتشمان را که کاملا از منابع تهی شده بود بازسازی کنم. نرخ اعتبارات فدرال را بالا ببرم و مالیاتها و قوانین را کاهش دهم. اگر دموکراتها درسال ۲۰۱۶ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شدند آمریکا هم اکنون درگیر یک رکود اقتصادی بزرگ و مصائب نظامی بود. هنوز بهترینها در راه هستند. آمریکا را با عظمت نگاه دارید!"

این ادعاها در حالی از سوی ترامپ مطرح شده که آمارها نشان می‌دهند امضای قانون بازیابی اقتصادی از سوی اوباما باعث به راه افتادن طولانی‌ترین دوران رشد اقتصادی و اشتغالزایی در تاریخ آمریکا شد.

از سپتامبر ۲۰۰۹ تا کنون رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا همواره در هر سال مثبت بوده و آمارها نشان داده‌اند که در دولت اوباما رشد اقتصادی بین ۱.۶ درصد تا ۲.۹ درصد در هر سال در نوسان بوده است. مجله فوربس نشان داده که سه سال آخر دولت اوباما وضعیت قوی تری به لحافظ آمارهای اقتصادی نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.