درباره شکست 2 بر یک استقلال مقابل الاهلی عربستان در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: اگر چه نتیجه برای استقلال بد بود، اما با توجه به مصدومیت و بیماری بسیاری از بازیکنان اصلی، به این تیم امیدوار شدیم، امیدوار از این نظر که نفرات دیگر جای اصلی‌ها بازی کردند و نمره قبولی گرفتند. اینکه چرا بازیکنان استقلال مصدوم می‌شوند به دلیل عدم برگزاری تمرینات منظم در زمان مناسب بوده، به خصوص نیم فصل دوم که به دلیل مشکلات انتخاب سرمربی، زمان زیادی را از استقلال گرفت.

وی افزود: بازیکنان الاهلی در خط حمله و هافبک بهتر از استقلال کار کردند. بازیکنان آنها با پاس‌های بلند از مدافعان عبور کرده و دو گل نیز به ثمر رساندند. اگر چه استقلال نتیجه را واگذار کرد، اما هواداران از این تیم راضی هستند. اگر بازیکنان مصدوم نمی‌شدند، نتیجه دیگری رقم می‌خورد. بازیکنان فعلی استقلال زحمت می‌کشند و هر کدام سعی می‌کنند مثمرثمر باشند. ارسلان مطهری به خوبی جا افتاده و راحت گلزنی می‌زند، برعکس مرتضی تبریزی که نتوانسته خودش را نشان دهد. تبریزی در تیم قبلی‌اش خوب گل می‌زد، اما بازی کردن در استقلال سخت است. اگر بازیکن کار را از همان ابتدا جدی بگیرد، هواداران کمکش می‌کنند، اتفاقی که برای مطهری افتاده و از سوی هواداران حمایت می‌شود. مطهری در بدو ورودش به استقلال گل زد و از پتانسیلش به خوبی استفاده کرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه چرا هواداران با وجود شکست تیمشان از عملکرد بازیکنان رضایت دارند، گفت: استقلال وابسته به یکی دو بازیکن نیست و همه می‌توانند بازی کنند. فراموش نکنیم شکست برای هر تیمی اتفاق می‌افتد و قرار نیست تیمی برای همیشه شکست نخورد. ضمن اینکه گل مطهری سالم بود و نمی‌دانم چرا کمک داور آن را مردود اعلام کرد. در روزی که خیلی از بازیکنان اصلی نبودند، بازی باید حداقل با تساوی به پایان می‌رسید.

جباری درباره مشکلات مدیریتی باشگاه استقلال و عدم سفر سعید رمضانی سرپرست تیم به کویت یادآور شد: مشکلات استقلال زیاد است و اگر بخواهیم آنها باز کنیم، زمان مناسبی نیست. همه مشکلات باشگاه به مدیرانی برمی‌گردد که وزیر ورزش و جوانان برای این باشگاه انتخاب می‌کند. چطور مدیرعامل باشگاه و هیئت مدیره پرسپولیس تعیین شده، اما در استقلال انتخاب نمی‌شوند؟ وزیر ورزش رئیس مجمع است و مجمع باشگاه را اداره می‌کند. این همه از امیرحسین فتحی حمایت کردند، کسی که همه دیدند چه بلایی سر استقلال آورد. آنقدر استقلال مشکلات مدیریتی دارد که نمی‌توان همه چیز را بیان کرد. ما این مسائل را از چشم سلطانی‌فر وزیر ورزش به عنوان رئیس مجمع باشگاه استقلال می‌بینیم. اگر نمی‌توانند اداره کنند، به بخش خصوصی بدهند. اگر باشگاه دولتی بوده و زیر نظر وزارت ورزش است، چرا مدیرعامل تعیین نمی‌شود؟

«وزارت ورزش بیش از همه مقصر مشکلات مدیریتی باشگاه استقلال است.» وی با بیان این جمله تصریح کرد: فتحی از استقلال کنار رفت، اما او را جای بهتری بردند و رئیس مجموعه انقلاب کردند. مشخص است که انتصاب‌ها بر اساس رابطه است نه ضابطه. گناه هواداران استقلال چیست؟ واقعاً نفرین شده‌ هستیم؟ چقدر باید تحمل کنیم؟ آقای سلطانی‌فر، این هوادار گناه دارد، چقدر باید مشکلات را تحمل کند؟ چرا کاری می‌کنید که هواداران در ورزشگاه فریاد بزنند و شعار بدهند؟ چرا قرص و محکم درباره استقلال عمل نمی‌کنید؟ وقتی چارچوب هیئت مدیره و مدیرعامل مشخص باشد، می‌توان درباره عملکرد مدیران نظر داد، اما در سال‌های اخیر، بهرام افشارزاده، رضا افتخاری و امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال شده‌اند و هیچ وقت ثباتی در کار نبوده است. باور کنید کارد به استخوان رسیده بود که فتحی از استقلال رفت. اگر فتحی عملکرد بدی داشت، چرا او را در هیئت مدیره گذاشته بودند؟ اگر فتحی را از هیئت مدیره برمی‌دارید، چرا او را مدیر مجموعه‌ای می‌کنید که ۶ هزار عضو و زیر مجموعه دارد؟

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره مشکلات نداشتن زمین تمرین مناسب برای تیم استقلال گفت: زمان مدیریت افتخاری مجموعه صنایع دفاع را گرفته بودند و تقریبا همه چیز خوب بود و وینفرد شفر تمرینات را آنجا برگزار می‌کرد، اما مجموعه انقلاب را گرفتند که مشخص نیست چرا زمین خوبی ندارد. چه کسی باید هزینه زمین را می‌داد؟ چرا کسی پاسخ نمی‌دهد؟ چرا استقلال باید هر سال مشکل زمین تمرین را داشته باشد؟ این همه استقلالی داریم و بهتر است یک استقلالی را مدیرعامل بگذارید. چرا چوب لای چرخ استقلال می‌گذارید؟ آنقدر حرف برای گرفتن زیاد است که نمی‌دانم چطور آنها را بگویم متأسفانه وزارت ورزش سلیقه‌ای و رفاقتی عمل کرده و دوست و آشنایان خود را به استقلال می‌آورند. مقصر همه اتفاقات وزیر ورزش است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.