سایت العهد گزارش داد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی خود در سفارت ایران در بیروت گفت: لبنان در مرحله حساسی به سرمی برد و امیدواریم که دولت جدید لبنان به ریاست دکتر حسان دیاب بتواند همه دشواریها را پشت سر بگذارد.

وی افزود: ما برای همکاری با دولت لبنان در همه زمینه ها آمادگی کامل داریم. کشور برادر لبنان توانست بعد از تشکیل دولت جدید از مرحله حساسی عبور کند و ما آماده همکاری با این دولت هستیم.

لاریجانی تاکید کرد: وظیفه ما ایجاب می کند که در کنار لبنان باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما حمایت خود از مقاومت را پنهان نمی کنیم. مذاکرات امروز ما با مسئولان محترم لبنان درباره همه راههای همکاری درخصوص زمینه های مختلف صنعتی و کشاورزی و اقتصادی بود.

وی تصریح کرد: می توانیم با لبنان در بسیاری از زمینه ها همکاری کنیم. مثلا لبنان می تواند از توانمندیها و ظرفیت های ایران در زمینه برق برای احداث تاسیسات بیشتر برق بهره بگیرد و تصمیم گیری در این باره با مردم لبنان است. ما به عنوان کشور دوست لبنان، آمادگی کامل خود را برای حمایت از این کشور در همه زمینه ها ابراز می داریم اما کسی را ملزم به این امر نمی کنیم. ملت لبنان ملتی پخته و مقاوم هستند.

لاریجانی گفت: حزب الله تروریستی نیست و به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد که آن را در فهرست تروریسم قرار دهد. حزب الله پشتیبان ملت لبنان است و اگر مقاومت نبود، رژیم صهیونیستی جرات جنایات تجاوزگرانه بیشتری علیه لبنان می کرد.

وی تصریح کرد: جنایت ترور سرلشکر شهید قاسم سلیمانی یک جنایت تروریستی است. این جنایت، اقدامی بزدلانه و محکوم بود. شیوه اجرای جنایت بیانگر ضعف آمریکا است که نمی تواند اهداف خود را به شیوه های دیگری محقق کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا باید بداند که ما پافشاری و اصرار بیشتری برای تحقق اهداف خود داریم و راهپیمایی های مردمی در ایران بر حمایت از نظام اسلامی تاکید کرد.

وی افزود: ما نیاز به سفرهای رسمی برای انسجام آفرینی بین نیروهای محور مقاومت نداریم. سفرهایم به سوریه و لبنان فرصتی برایم ایجاد کرد تا با فرماندهان مقاومت در این دو کشور دیدار کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.