محمدحسین باباکلانی اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت طلاجات کودکان در یکی از مناطق نجف‌آباد، مأموران پلیس آگاهی، دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد افزود: با تحقیقات انجام گرفته از مالباختگان و بررسی‌های میدانی مشخص شد سارقان دو زن هستند که در پوشش خانواده به کودکان نزدیک شده و با سرگرم کردن آن‌ها اقدام به سرقت طلاجاتشان می‌کنند.

وی بیان داشت: با مشخص شدن شیوه و شگرد سارقان، مأموران پس از چند روز تلاش مداوم یکی از سارقان را شناسایی و نامبرده را که زنی 27 ساله بود را دستگیر که پس از پلیس آگاهی، در بازجویی‌های صورت گرفته به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت چند فقره النگو و طلاجات کودکان به همراه خواهرش اعتراف کرد. سرهنگ باباکلانی اظهار داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی و همکاری متهمه، با استفاده از شگردهای پلیسی دومین متهمه و همچنین مال‌خر طلاجات را نیز طی 2 عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

باباکلانی در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: پدر و مادر در پیشگیری از وقوع این گونه سرقت‌ها نقش مهمی دارند چرا که پلیس بارها تذکر داده خانواده‌ها از آویختن طلا به کودکان خود در کوچه و خیابان که وسوسه سارقان را در پی دارد جدا خودداری کنند و مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و به کودکان خود بیاموزید که در اماکن عمومی از مقابل چشمان شما دور نشوند و هرگز به افراد غریبه اعتماد نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.