جمال عرف در حاشیه جلسه امروز شورای اقتصادی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که در این جلسه برای انتخابات چه تصمیماتی گرفته شد؟ گفت: قرار شد گزارشی ارائه کنم برای چگونگی فراهم کردن تسهیل حضور مردم در انتخابات و این گزارش ارائه شد و دستگاه‌های ذیربط هم قول مساعد دادند که کار خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به آمارهای ارائه شده امیدواریم سقف مشارکت را تجربه کنیم، تاکید کرد: درباره مباحث تبلیغاتی هم مسائلی مطرح شد و این را تاکید می کنیم که درست است که در قانون شفافیت ماده ۱۲، ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس را نقض کرده، ولی کما فی السابق ماده ۶۵ قانون انتخابات مکررا تاکید دارد پس ما هم تاکید می کنیم باید هم نامزدها و هم هوادارها دقت کنند تخلفاتی صورت نگیرد که ما و ناظر مجبور به برخورد بر اساس ضوابط قانونی شویم.

رییس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: ما در این دوره ۵۷ میلیون ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط داریم که کمی بیشتر از ۲۹ میلیون هستند و ۲۸ میلیون ۸۰۰ هزار نفر هم زن هستند و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هم رای اولی هستند.

عرف در پاسخ به این پرسش که اقدامات این ستاد برای پیگیری موضوع افتتاح حساب و اعلام نماینده مالی از سوی هر کاندیدا به چه مرحله‌ای رسیده تاکید کرد: قرار است گزارشی درباره آمار افتتاح حسابها از سوی داوطلبان انتخابات، از سوی دبیر ستاد در روز چهارشنبه ارایه و موارد آن را هم پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره مصوبات اقتصادی این جلسه اظهار کرد: در این جلسه خودروسازان بزرگ کشور حضور داشتند و گزارش‌هایی ارائه کردند که مقرر شد بر اساس تعهدات خود عمل کنند.

فرماندار تهران: در حوزه انتخابیه تهران با ۳۸۱۰ شعبه اخذ رای انتخابات برگزار خواهد شد

عیسی فرهادی در بیست و پنجمین نشست ستاد انتخابات استان تهران مشترک با حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس که ظهر دوشنبه در محل فرمانداری شهرستان ری برگزار شد ، طی سخنانی خاطر نشان کرد: در حوزه انتخابیه تهران با ۳۸۱۰ شعبه اخذ رای انتخابات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهر تهران ۳۴۷۷ داوطلب برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۱۳ نفر تایید، ۱۵۹ نفر انصراف و مابقی رد صلاحیت شدند.

فرهادی بیان کرد: همچنین ۱۲۳ نفر درخواست انتقال حوزه انتخابیه از تهران به سایر شهرستانها را داشتند که با درخواست ۸۲ نفر موافقت شد و ۵۸ نفر درخواست انتقال حوزه انتخابیه از سایر شهرستانها به تهران را داشتند که با درخواست ۳ نفر موافقت شد.

فرماندار تهران یادآور شد: در شهر تهران ۴۹۸۱۲ نفر در شعب اخذ رای امور انتخابات را اجرا خواهند کرد و ۱۴ هزار نفر تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند و ۲۲ هزار نفر ناظر بر روند اجرای انتخابات هستند و جمعا با عوامل اجرایی و پشتیبانی حدود ۹۰ هزار نفر انتخابات دوم اسفند را برگزار خواهند کرد.

وی اظهار کرد: کمیته های امحاء تبلیغات غیرقانونی انتخابات در ۲۰ منطقه شهر تهران مستقر شده اند و تا امروز گزارشی مبنی بر تخلف تبلیغاتی کاندیدهای انتخاباتی گزارش نشده است.

۴۶۰ شعبه اخذ رای در شهرستان ری فعال خواهند بود

همچنین حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری در بیست و پنجمین نشست ستاد انتخابات استان تهران مشترک با حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس که پیش از ظهر دوشنبه در محل فرمانداری شهرستان ری برگزار شد ، طی سخنانی خاطر نشان کرد: در تمامی شعب اخذ رای در شهرستان ری نماینده بازرسی مستقر خواهند شد و در شعب اخذ رای شهرستان ری دو نفر نماینده فرماندار حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ۴۶۰شعبه اخذ رای در شهرستان ری فعال خواهند بود ، کمیته آموزش یکی از فعالترین کمیته های انتخابات شهرستان ری بود.

فرماندار ویژه شهرستان ری یادآور شد: نمایندگان فرماندار امین مردم، دولت و نظام هستند ؛ در دهه فجر اتفاقات خوبی در شهرستان ری افتاد و در جهت ایجاد نشاط سیاسی در شهرستان ری تلاش های خوبی صورت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.