در بازار طلا امروز (دوشنبه)، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید پنج میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که نسبت به دیروز ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت، پنج میلیون و ۲۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در این میان هر قطعه نیم سکه ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. اما ربع سکه روند معکوس را طی کرده و با افزایش ۱۰ هزار تومانی قیمت، یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در زمان انتشار این گزارش و طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر قطعه سکه یک گرمی همچون دیروز ۹۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و ۵۳۶ هزار تومان در طلافروشی‌ها داد و ستد می‌شود.

آخرین نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی هم ۱۵۸۱.۵۲ دلار ثبت شده است.

تازه‌ترین نرخ دلار و یورو

بانک‌ها امروز هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۴۷۴ تومان و هر یورو را ۱۴ هزار و ۷۸۸ تومان می‌خرند. همچنین قیمت ارز مسافرتی در شعب بانک‌های عامل با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان می‌رسد.

این در حالی است که صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان می‌خرند و با ارزش ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان می‌فروشند. این صرافی‌ها همچنین برای خرید هر یورو ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان و برای فروش آن ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت تعیین کرده‌اند. به این ترتیب قیمت ارز مسافرتی در شعب بانکی کماکان از قیمت یورو در بازار آزاد بالاتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.