"دمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین امروز اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نظامیان روسی را به لیبی اعزام نکرده و در این رابطه هیچ دستوری نداده است.

پسکوف امروز (دوشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که آیا ولادیمیر پوتین نیروهای نظامی روسیه را به لیبی اعزام می کند و آیا او موافقت خود را برای انجام هرگونه عملیات نظامی در خاک این کشور اعلام کرده است، گفت: «ولادیمیر پوتین، فرمانده کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، هیچ نیروی نظامی را به لیبی اعزام نکرده و در این رابطه هیچ دستورالعملی صادر نکرده است.»

سخنگوی کرملین همچنین در تفسیر اظهارات "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه گویا طرف‌های ثالثی، از جمله روسیه ممکن است تلاش کنند تا بر نتیجه انتخابات آینده در فرانسه تأثیر بگذارند، اعلام کرد که فدراسیون روسیه قصد دخالت در امور داخلی سایر کشورها، از جمله فرانسه را نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

پسکوف در پاسخ به این سؤال که آیا تلاش روسیه برای چنین اقداماتی مداخله چویانه‌ای صحت دارد ، گفت: «خیر ، روسیه کاملاً مخالف آن است که  کشورها در امور داخلی یکدیگر دخالت کنند. ما چنین امکانی را تکذیب می‌کنیم که روسیه چنین کاری را انجام داده و در امور داخلی فرانسه مداخله کند.»

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه همچنین در پاسخ به سؤالی درباره زمان تقریبی برگزاری نشست سران چهار کشور عضو "گروه نرماندی" (روسیه ، اوکراین ، آلمان و فرانسه) نیز توضیح داد که احتمال برگزاری دیدار بعدی رهبران "گروه نرماندی" در حال بررسی است، ولی تاریخ دقیق برگزاری آن هنوز مشخص نشده است.

پیش از این، روز جمعه "ولادیمیر پوتین" و "ولادیمیر زلنسکی" روسای جمهوری روسیه و اوکراین در جریان مذاکراتی تلفنی، روند فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست بعدی سران "گروه نرماندی" را بررسی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.