اسکای نیوز گزارش داد، برخی از فعالان عراقی اعلام کردند، یک گروه که لباس شخصی بر تن داشتند، به میدان الخلانی در بغداد حمله کرده و چادرهای تحصن‌کنندگان را به آتش کشیدند.

به گفته این فعالان، خبرهایی نیز از تیراندازی یک گروه ناشناس به سمت تحصن‌کنندگان میدان الخلانی منتشر شده‌اند.

شاهدان عینی گفتند، دست‌کم حدود شش تظاهرکننده در حمله افراد مسلح ناشناس به محل تحصن‌ها در میادین التحریر و الخلانی بغداد زخمی‌ شدند.

یک منبع امنیتی نیز امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اعلام کرد: در پی پرتاب گاز اشک‌آور از سوی نیروهای امنیتی در نزدیکی میدان التحریر بیش از سه چادر تحصن‌کنندگان آتش گرفتند.

منبع یاد شده افزود: این اتفاق هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت.

همچنین تظاهرکنندگان عراقی امروز اعلام کردند، افراد ناشناس یک فعال مدنی را در جریان تظاهرات اعتراضی ربودند.

شاهدان گفتند، افراد ناشناس علی لقمان کیشوان، فعال مدنی در استان نجف را بعد از خروج از میدان صدرین که شامل محل تحصن و خیزش مردمی است، ربودند.

این در حالی است که مقتدی صدر رهبر جریان صدر در توییتر نوشت: به گوشم می‌رسد که تعداد موکب‌های خدماتی در میادین تظاهرات مسالمت‌آمیز تقلیل یافته است.

وی تاکید کرد، این موکب‌ها باید کل کسانی را که دعوت به تخریب و آشوب می‌کنند را تحریم‌ کنند.

صدر ادامه داد: در بین انقلابیون مسالمت‌جو زخمی‌هایی هستند که می‌خواهم برای مداوای آنها تلاش شود حال یا با پول یا کمک‌های پزشکی یا کمپین‌های جمع‌آوری پول و غیره.

مقتدی صدر بار دیگر تاکید کرد: کسانی هستند که مدعی‌اند به من وابسته هستند و دست به آشوب می‌زنند و شعارهای تحریک‌آمیز سر می‌دهند من به آن و همچنین به اهانت به نمادهای دینی، علما و حوزه‌های علمیه‌مان راضی نیستم.

او توییتش را با امضای "دوستدار اعتدال" خاتمه داد.

این در حالی است که محمد توفیق علاوی، نخست وزیر مکلف این کشور روز شنبه تاکید کرده بود، "در آستانه تحقق دستاوردی تاریخی و تشکیل کابینه مستقل از چهره‌های شایسته بدون دخالت هیچ طرف سیاسی هستیم".

علاوی اظهار کرد: اسامی اعضای این کابینه طی هفته جاری اعلام خواهند شد.

نخست وزیر مکلف عراق در ادامه ابراز امیدواری کرد که نمایندگان پارلمان نیز از این کابینه استقبال کرده و در راستای آغاز عمل به خواسته‌های مردم، آن را تایید کنند.

وزارت کشور عراق نیز روز شنبه از بازداشت یک داعشی در موصل خبر داد.

طبق بیانیه این وزارتخانه این داعشی ملقب به "ابوعبیده" پیشتر در مقطعی که این گروه تروریستی کنترل شهر موصل را در دست داشت، در واحدهای پشتیبانی عمومی فعالیت می‌کرد.

وزارت کشور عراق پیشتر  از بازداشت دو داعشی در غرب شهر موصل خبر داده بود.

از سوی دیگر یگان خنثی‌سازی مواد منفجره عراق از کشف و خنثی‌سازی یک بمب دست‌ساز که در خیابانی در استان بابل کار گذاشته شده بود، خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.