بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس براساس گزارش‌ها برنامه‌ریزی کرده بود تا ماه گذشته میلادی بعد از پیروزی‌اش در انتخابات به واشنگتن سفر کند و بعدا این سفر خود را به ماه فوریه موکول کرد.

با این حال اکنون به نظر می‌رسد که برنامه‌های جانسون برای سفر به آمریکا به کلی لغو شده‌اند و دونالد ترامپ و جانسون تا زمان اجلاس گروه ۷ در کمپ دیوید در مریلند آمریکا در ماه ژوئن دیدار رو در رو نخواهند داشت.

واشنگتن و لندن در حال حاضر بر سر برخی مسائل از جمله تصمیم جانسون به اجازه دادن به شرکت تکنولوژی چینی هوآوی برای ایفای نقش در نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه انگلیس اختلاف دارند.

آنها همچنین بر سر خودداری واشنگتن از استرداد آنساکولاس مامور سازمان سیا که متهم به کشتن یک نوجوان انگلیسی در یک تصادف در "نورتامپ تونشایر" شده، مناقشه پیدا کرده‌اند.

اگرچه لغو این سفر به منظور نشان دادن نارضایتی از رئیس جمهوری آمریکا صورت نگرفته اما این تلقی احتمالا در واشنگتن در آستانه مذاکرات تجاری دو طرف به وجود می‌آید.

دفتر نخست وزیر انگلیس تاکید کرده جانسون این سفرش را بر هدف تمرکز بر سیاست‌های داخلی و تیم جدید وزیرانش لغو کرده است.

دفتر نخست وزیر انگلیس عنوان کرده که بوریس جانسون هم‌اکنون متمرکز بر دستور کار داخلی انگلیس و هماهنگ کردن امور این کشور است.

چند روز پیش ادعا شد که جانسون یک گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ عصبانی از تصمیم انگلیس برای تایید توافق با هوآوی داشته است.

یک منبع آگاه به این گفت‌وگوی تلفنی به فایننشال تایمز گفت که دونالد ترامپ در این تماس تلفنی شدیدا از جانسون ناراحت بوده است و علت آن اجازه نخست وزیر انگلیس به فعالیت شرکت هوآوی در نسل پنجم تکنولوژی تلفن‌های همراه انگلیس بوده است، چرا که آمریکا شدیدا مخالف مشارکت این شرکت چینی بوده است.

واشنگتن سال گذشته میلادی شرکت هوآوی چین را در یک لیست سیاه تجاری به بهانه نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی قرار داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.