امیر طالبیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت پرشین نوین پرچم از مردادماه سال ۹۵ در خمین احداث شده و جزو اولین شرکت‌هایی بود که در کمتر از ۷۰ روز به بهره‌برداری رسید و تاکنون نیز رشد خوبی داشته است. در حال حاضر ۵۰ نفر به طور مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تولیدات این شرکت افزود: با توجه به تولیدات خوب، این شرکت برای چندین سال متوالی به عنوان واحد نمونه و برتر و کارآفرین برتر در استان شناخته و معرفی شد.

طالبیان گفت: این شرکت طی ۴ سال اخیر بزرگترین پرچم ایران را به عنوان بزرگترین پرچم خاورمیانه تولید کرده است که هر سال در محل پل طبیعت به اهتزاز درمی آید که از خروج ارز جلوگیری کرده است.

طالبیان بیان کرد: همچنین سال گذشته بزرگترین پرچم مذهبی جهان  به طول هزار مترمربع برای نصب در پل طبیعت و امسال هم بزرگترین پرچم قابل اهتزاز جهان به طول هزار و ۱۲۵ متر برای افغانستان تولید شده است.

وی در خصوص بازارهای صادراتی گفت: صادرات‌ انجام شده به صورت چمدانی بوده که در اربعین به عراق صادر شده و در صورت حمایت می توان این بازار را به خوبی بدست گرفت برای مثال یک پرچم به طول ۹ در ۱۶ متر را در کمتر از ۱۲ ساعت تولید کردیم که در نجف نصب شد.

طالبیان تصریح کرد: این شرکت به طور میانگین روزانه پنج هزار پرچم در سایزهای مختلف و سالانه حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون پرچم شامل پرچم ایران، پرچم‌های ملی، مذهبی، شرکتی و مناسبتی تولید می‌کند.

طالبیان درخصوص انتشار خبر تولید یک و نیم میلیون پرچم آمریکا و اسرائیل در این شرکت در شبکه های خارجی که به مصرف سوزاندن در مناسبت هایی همچون راهپیمایی ها می رسد، گفت: با توجه به اینکه تولید سالیانه این شرکت بعنوان بزرگترین تولیدکننده پرچم ایران در کشور یک و نیم میلیون قطعه است و این خبر یک خبر عوام فریبانه بوده است، البته امسال پس از شهادت سردار سلیمانی، تنها ۵۰۰ پرچم آمریکا و اسرائیل در این شرکت تولید شد که به صورت نمادین سوزانده می شود.

وی در خصوص تحقق شعار رونق تولید بیان کرد: حمایت به صورت وام‌های کم‌بهره و ایجاد سرمایه در گردش و اختصاص ارز نیمایی برای واردات می‌تواند سبب سهولت در تولید و تحول در بازار نساجی و رونق تولید و بدست آوردن بازارهای منطقه  شود.

مدیرشرکت پرشین نوین پرچم با بیان اینکه ۷۰ درصد مواد اولیه ما پارچه تولید داخل است، افزود: رنگ‌های مورد استفاده در این شرکت اکثرا وارداتی از چین و یا کره است که با افزایش قیمت دلار قیمت رنگ نیز گاها تا ۱۰ برابر افزایش داشته است.

طالبیان ادامه داد: برخی شهردرای‌ها هنوز تمایل به استفاده از پارچه چینی دارند که این امر باعث گلایه‌مندی ماست بویژه اینکه استفاده از پارچه ایرانی و نوآوری‌های جدید در تولید پرچم، سبب مقاومت پرچم در برابر باد و برخی مخاطرات می شود که نمونه این پرچم های با کیفیت در ابعاد مختلف در اراک و قم نصب شده است.

وی اضافه کرد: قیمت های این شرکت نسبت به بازار حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر است و شهرداری‌ها می توانند به جای خرید از واسطه با خرید از این شرکت هزینه کمتری را متحمل شوند.

طالبیان در خصوص طرح توسعه این شرکت گفت: طرح توسعه این شرکت در حال حاضر مسکوت مانده اما با اختصاص یک وام کم بهره می‌توان این شرکت را توسعه داد. اجرای طرح توسعه این شرکت نیازمند دو میلیارد تسهیلات است، اما به سبب استقرار در شهرک صنعتی نمی توانیم از وام کم بهره استفاده کنیم و این در حالی است که طرح توسعه سبب افزایش ظرفیت تولید به میزان ۴۰ درصد و افزایش نیروی کار به تعداد ۲۰ نفر می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.