کنفدراسیون بوکس آسیا (ASBC) با انتشار گزارشی در صفحه رسمی خود، نسبت به اقدامات صورت گرفته برای بوکس ایران طی دو سال اخیر تحت ریاست حسین ثوری، واکنش نشان داد. متن گزارش فدراسیون بوکس آسیا به شرح زیر است:

آقای حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس ایران، در دو سال اخیر بوکس ایران را توسعه داده و حالا تیم ۸ نفره آن‌ها آماده است تا در اَمّان (مسابقات انتخابی المپیک در شهر اَمّان کشور اردن برگزار می‌شود) کسب مدال کند. ثوری در دو سال اخیر برای توسعه بوکس ایران تلاش زیادی کرده و در همه جلسات ASBC جهت تقویت بوکس ایران حضور موثری داشته است.

اکنون همه تمرکز ایران روی مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه است، جایی که ایران در تمامی ۸ وزن نماینده دارد. ثوری امیدوار است بوکس را به جایگاه کشتی در ایران برساند. در حال حاضر نیز تعداد بوکسورهای این کشور نیز طی سال‌های اخیر افزایش یافته و بوکس آن‌ها در مرحله ‌توسعه است.

با توجه به تصویب قانون جدید در مورد حجاب بوکسورهای زنان مسلمان، ثوری تلاش زیادی برای راه‌ اندازی بوکس بانوان در این ‌کشور انجام داده است. ایران طی دو سال اخیر در همه مسابقات بین‌المللی حضور داشته و مدعی کسب مدال در آن مسابقات بوده است. بوکسورهای ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ به میزبانی شهر یکاترینبورگ در کشور روسیه عملکرد خوبی داشتند و یک سال و نیم پیش هم برای نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی جوانان AIBA در بوداپست، به صدر رسیدند.

ورزشکارهای ایران در همه مسابقات اخیر ASBC (قهرمانی بوکس آسیا) به مدال رسیده‌اند و ورزشکاران رده‌های ‌پایه آن‌ها نیز پتانسیل بالای خود را در سال ۲۰۱۹ نشان داده‌اند. بوکسورهای ایران سال گذشته در فجیره امارات، بانکو تایلند و کویت‌سیتی کشور کویت خوش درخشیدند و اکنون تلاش می‌کنند که در سال ۲۰۲۰ بهتر شوند. بوکس ایران طی دو سال اخیر در مدارس، دبیرستان‌ها و نیروهای مسلح گسترش یافته است. مسابقات مهم کشوری ایران نیز از طریق رسانه ملی پخش زنده شده‌اند که باعث مجبوبیت بیشتر این رشته شده است.

در حال حاضر نیز تیم ملی ایران خود را برای مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در قاره آسیا و اقیانوسیه آماده می‌کند. ایران با تیم کامل یعنی ۸ بوکسور عازم شهر اَمّان در کشور اردن (میزبان مسابقات انتخابی المپیک) می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.