به گزارش پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان، نخستین نشست خبری خود پس از تبرئه شدن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور در دادگاه استیضاح را برگزار کرد.

وی در این نشست خبری گفت: «ترامپ تلاش کرده از سیاست‌های رئیس‌جمهوری قبلی در زمینه رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی سؤاستفاده کرده و آن را به نام خود ثبت کند.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌گوید که وضعیت مردم این کشور در زمینه سیاست‌های او بهتر شده است، اما چنین نیست. او دروغ می‌گوید و این برای وضعیت کشور بسیار خطرناک است. ما نمی‌خواهیم که مجلس بدل به بخشی از نمایش او شود.»

وی در ادامه گفت: «ما همچنن به وعده‌هایی که به مردم آمریکا داده‌ایم وفادار هستیم.»

پلوسی افزود: «اظهارات ترامپ درباره استیضاح بسیار نامناسب است. در زمینه مسکن، تحصیلات و بخش سلامت مصوبات خود را ادامه می‌دهیم و همچنان وظایف خود را پی می‌گیریم.» 

وی گفت: «ما در زمینه مسائل مختلف با ترامپ همکاری کردیم. بعید می‌دانم که ترامپ اصلا نگاهی به قانونی که در زمینه حراست از مرزهایمان با مکزیک انداخته باشد. چون این طرح ارتباط چندانی با حرف‌هایی که او پیشتر در این‌باره می‌زد ندارد. ترامپ مدام از زیرساخت حرف می‌زند، اما وقتی زمان پرداخت پول آن مطرح می‌شود ناگهان غیب می‌شود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.