فرهاد دژپسند، که روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در ده ماه گذشته میزان کالاهای صادراتی نیز از نظر ارزش سه درصد کاهش اما از نظر وزنی ۲۰ درصد افزایش داشته که حاصل کار بخش خصوصی است.

وی بخش خصوصی را یار دوازدهم دولت دانست و گفت: تعامل بخش خصوصی و دولت نتیجه‌ بخش بوده و این در طول تاریخ ایران کم سابقه است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه آبان ماه سال گذشته رییس جمهوری آمریکا با تمام بی اخلاقی‌ها، پروتکل‌های بین المللی را زیرپا گذاشت و دست به کار غیر خردمندانه زد، افزود: از اردیبهشت امسال نیز دامنه تحریم ها توسط آمریکا افزایش یافته و در این شرایط مسئولیت متقابلی بر دوش همه ما است که دولت و حکومت در راس آن قرار دارند.

دژپسند با یادآوری اینکه دولت به نفت وابسته است و در شرایط تحریم نفتی، باید اقتصاد کاری کند تا شکاف‌ها پر شود، خاطرنشان کرد: تعامل دو سویه دولت و بخش خصوصی تنها راه نجات اقتصاد کشور است.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با بیان اینکه در ده ماه سالجاری، چها میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت:

در هشت ماه نخست امسال ۵۲ درصد تسهیلات واگذار شده توسط بانک‌ها، در بخش سرمایه در گردش بوده است.

دژپسند تاکید کرد: بدهی معوق مشتریان باید به بانک‌ها بازگردانده شود تا بانک ها گردش حساب داشته باشند.

وی افزود: باید بدهی‌های دولت و معوقات بازگردد و اموال تملیکی واگذار و میزان اعتبارات افزایش داده شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص املاک بدون استفاده دولت نیز گفت: برای این املاک یک‌هزار میلیارد تومان تقاضا وجود دارد.

وی تغییر نگاه به مالیات را ضروری دانست و یادآور شد: مالیات باید از زاویه دیگری دیده و برای دریافت آن نیز پایه‌های جدیدی معرفی شود.

وزیر اقتصاد با تصریح بر اینکه برای دارایی‌های لوکس باید مالیات تعلق گیرد، افزود: به دارایی‌های لوکس و راکد باید مالیات تعلق گیرد.

وی با اشاره به اینکه فراری‌های مالیاتی را باید در تور بیاندازیم، عنوان کرد: در شرایط تحریم به بخش خصوصی خوش حساب نباید فشار آورد.

دژپسند در آخر گفت: اموال راکد دستگاه‌های دولتی باید هرچه سریع‌تر واگذار شود؛ ۲۰ تا ۸۰ درصد درآمد از این طریق در داخل استا

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.