وکلای سودانی روز چهارشنبه علیه «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی کشورشان به دلیل دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک پرونده جنایی به اتهام نقض مفاد قانون تحریم اسرائیل در سال ۱۹۵۸ میلادی علاوه بر سایر موارد این قانون جزا تشکیل دادند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وکلا از دادستان سودان خواستند که تحقیقات مستقیم را انجام دهد تا اقدامات لازم برای سلب مصونیت از البرهان انجام شود.

گروه وکلا و مشاورانی که طرح دعوی را مطرح کرده است ، گفت: «متهم، عبدالفتاح البرهان، از اختیارات خود در قانون اساسی تجاوز کرد؛ زیرا وی متن ماده (۲) قانون تحریم اسرائیل را نقض می‌کند که می‌گوید هرکسی که خودش یا از طریق میانجی توافقنامه‌ای را از هر نوع با نهادها یا افراد مقیم اسرائیل یا با افرادی که می‌دانند متعلق به اسرائیل هستند یا برای اسرائیل کار می‌کنند، منعقد کند.یا سایر مواد قانون مجازات مربوط به برخورد با کشورهای متخاصم و ایجاد اختلال در امنیت عمومی را زیر پا گذارد احضار می‌شود».

رئیس شورای حاکمیتی سودان روز دوشنبه در انتبه اوگاندا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد که موج انتقادهای گسترده داخلی و خارجی را در سودان به همراه داشت.

البرهان مدعی شد که این جلسه به اعتقاد شخصی او با توجه به اهمیت امتحان کردن همه راه‌ها در راستای منافع مردم سودان و پیشرفت  این کشور صورت گرفت.

رسانه‌های صهونیستی هم اخیرا از تلاش‌های نتانیاهو برای راضی کردن مقامات آمریکایی جهت حذف نام سودان از لیست تروریسم پرده براشتند.

شورای حاکمیتی سودان تابستان امسال و بعد از آن تشکیل شد که «عمر البشیر» رئیس‌جمهور این کشور بعد از چند هفته ناآرامی و سپس دخالت نیروهای ارتش، مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.