سردار علی فدوی که بعد از ظهر امروز در مدرسه علمیه معصومیه (س) قم سخن می‌گفت با بیان این که همه شهدا عزیز و سرافراز هستند تصریح کرد: باید گفت شهید سلیمانی ویژگی خاصی داشته است که خداوند این چنین به وی عزت و سرافرازی بخشید و سبب شد تا شور و حماسه ای دیگر خلق شود.

وی ضمن اینکه از همه فُضلا و اندیشمندان خواست تا درباره این ویژگی خاص بحث و بررسی کنند افزود: شاید این ویژگی خاص، لطافت مثال زدنی و تواضع ویژه او بوده باشد، همان که مرا به یاد این بیت زیبا می‌اندازد که می‌فرماید «من که ملول گشتمی از نَفَس فرشتگان/ قال و مقال عالَمی می‌کِشم از برای تو».

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: ویژگی خاص دیگر این شهید سرافراز، پایداری وی در مسیر عهد با خدا و آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن و امام حاضر بزرگوار یعنی مقام معظم رهبری بود که در دل، زبان و عمل وی نمود داشت و همین امر سبب عنایت ویژه الهی به وی شد.

سردار فدوی همچنین خاطر نشان کرد: ما هر گونه که به خدا معامله کنیم، خداوند هم با ما معامله خواهد کرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این خداوند تبارک و تعالی بود که دل‌های مردم و حتی مردم دیگر کشورها را به سمت حاج قاسم کشاند و وی را بزرگ داشت.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که اگر انسان‌ها به تکلیف خود عمل کنند، وعده الهی برای پیروزی مستضعفین بر مستکبرین محقق خواهد شد و تخلّفی در این وعده نیست.

فدوی همچنین تصریح کرد: در حماقت دشمنان و شیطان بزرگ همین بس که آنان می‌پنداشتند ما چهلمین جشن پیروزی انقلاب را نخواهیم دید، در حالی که ما امروز در آستانه برگزاری چهل و یکمین سالگرد این انقلاب مبارک هستیم.

وی تأکید کرد: تردیدی نیست که وعده الهی محقق خواهد شد و البته ما نیز مکلّف به تکلیف الهی هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله حائری شیرازی بیان کرد: آن مرحوم در مراسم یادبود شهید کاظمی و با استناد به آیه مبارکه «إن تنصروا الله ینصرکم» می‌فرمود ما باید با توان و استطاعت خود به میدان بیاییم تا خداوند هم با توان و استطاعتی که ما نداریم به میدان بیاید.

چرا خام فروشی نفت ادامه دارد؟

وی با انتقاد از خام فروشی نفت اظهار کرد: نه تنها بنیانگذار جمهوری اسلامی و در ادامه مقام معظم رهبری با این امر مخالف بودند بلکه همه دولت‌های پس از پیروزی انقلاب هم بیان داشته و می‌دارند که با این امر مخالفند، اکنون در پاسخ به این پرسش که پس چرا همچنان مشغول خام فروشی نفت هستیم باید بگوییم که ما هنوز پای انجام این امر نرفته ایم و آن را جدی نگرفته ایم.

فدوی همچنین تأکید کرد: شرایط امروزی ما در شأن ملتی نیست که ۲۰۰ هزار شهید را در راه آرمان‌های خود تقدیم کرده است.

وی افزود: قانون اساسی ما همه چیز را مشخص کرده و بیان می‌دارد که مسؤولان باید در برابر مسؤولیت خود سوگند یاد کنند، اما همچنان و متأسفانه برخی از مسؤولان هستند که چشم امید به خارج از مرزها دارند و با این حال مسؤولیت نیز می‌پذیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در شکل دهی به افکار عمومی بیان کرد: امروزه رسانه‌های غربی تلاش دارند تا نه خود واقعیت، بلکه تصویری از واقعیت را نشان دهند که در راستای منافع خودشان باشد.

پیگیری سقوط هواپیمای اوکراینی در ستاد نیروهای مسلح

وی در پایان این نشست و در پاسخ به پرسش یکی از طلاب درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خاطر نشان کرد: این حادثه، غم بزرگی بر دل‌های همه باقی گذارد. به هر حال در آن ساعات، ما در شرایط عملیاتی ویژه به سر می‌بردیم ولی نمی خواستیم که مردم را از آن وضعیت خاص نگران کنیم، در عین حال که همه جوانب این حادثه همچنان در ستاد نیروهای مسلح در حال پیگیری است.

فدوی در پاسخ به پرسش دیگری درباره راه‌های خروج آمریکا از منطقه گفت: اگر ما به تکلیف خودمان بر اساس فرامین امام امت عمل کنیم، خداوند نیز خروج نیروهای آمریکا را از منطقه رقم خواهد زد. پس مهم این است که وقتی ما امروزه امام داریم، نباید نظرهای جداگانه دیگری داشته باشیم و باید طبق نظر امام راحل، وحدت کلمه را فریاد بزنیم.

انتقام سخت یعنی پایان شرارت و خباثت آمریکا در منطقه

پرسش دیگر از جانشین فرماندهی کل سپاه این بود که آیا بُعد نظامی انتقام سخت ادامه دارد که وی در پاسخ تصریح کرد: حضرت آقا در این باره تکلیف را روشن فرموده اند که انتقام سخت و تمام به این معنی خواهد بود که شرّ خباثت آمریکایی از منطقه کم شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.