جواد سلیمی مشاور بین الملل فدراسیون کاراته با اعلام این خبر تاکید کرد پیش از آغاز رقابت‌های کاراته در المپیک ۲۰۲۰ موضوع پوشش حجاب در دستور العمل موارد مجاز مصوب شد تا احتمال اتفاقات پیش آمده در المپیک جوانان برای رشته جودو، وجود نداشته شد.

عضو شورای داوران جهان و آسیا که با سایت فدراسیون صحبت می‌کرد، افزود: با توجه به نشست‌های متعدد مسئولان فدراسیون جهانی و برگزار کنندگان المپیک ۲۰۲۰ دستور العمل اجرایی به تصویب رسید که به کلیه فدراسیون‌ها کاراته، نیز بصورت مکتوب ابلاغ گردیده است.

 

وی در خصوص موارد مصوب در این آئین نامه عنوان کرد: علاوه بر تأیید حجاب مصوب برای بانوان در آئین نامه مذکور، شرایط استفاده از علائم مجاز بر روی لباس کاراته و همچنین گرمکن و سایر ملزومات نیز توضیح داده شده است. مطابق آئین نامه اجرایی مصوب بجز موارد مجاز همچون لباس کاراته مورد تأیید و تصویب فدراسیون جهانی، پرچم یا نشان المپیک، آرم تولید کننده و یا کد سه حرفی نام کشور که کمیته برگزار کننده در اختیار کاراته کاها قرار خواهد داد، ورزشکاران مجاز به استفاده از نشان‌های دیگری بر روی البسه و یا ملزومات خود نخواهند بود.

 

سلیمی با تایید ترجمه آئین نامه مذکور گفت: دستور العمل های عمومی استفاده از موارد و علائم مجاز در المپیک ۲۰۲۰ تنظیم گردیده است که علاوه بر ارسال آن به کمیته ملی المپیک در اختیار تیم‌های ملی نیز قرار داده خواهد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.