محمدباقر قالیباف  در مراسم گرامیداشت ایام ا... دهه فجر در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) سخن می گفت ضمن تبریک این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم  و همه جانبازان و رزمندگان و ایثارگران و امام (ره)گفت: به برکت انقلاب و به برکت رهبری حضرت امام (ره) امروز ما در امنیت زندگی می کنیم. در حالی که دنیا درسیطره شرق و غرب بود مجاهدت ها و مبارزه ها باعث شد هم اسلام مجددا احیا شود و هم عزت و افتخار بزرگی برای امت اسلامی بدست امد. قبل از انقلاب اسلامی نه تنها کشور خودمان بلکه دیگر جوامع اسلامی هم در مظلومیت بودند.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه یکی از آن عوامل مهم و اثر گذار مردم هستند، اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب گروه های مختلف پیشنهادهای مختلفی برای اداره امور به امام راحل داشتند اما امام راحل هیچ کدام را نپذیرفتند و بر مردم تکیه کرد و البته مبنای این تکیه تحقق سنت های الهی بود. یعنی براساس فرهنگ قرانی تکیه بر مردم کردند و مردم را به صحنه اوردند. شما دیدید در کمترین زمان و با کمترین خسارت انقلاب به پیروزی رسید . هم مردم آمدند و هم وحدت خود را حفظ کردند. در دفاع مقدس هم همین روال بود. 

وی گفت: هرچه از انقلاب گذشت ما از مردم فاصله گرفتیم و سیستم اداری ما روز به روز بزرگتر و پیچیده تر شده و از مردم بیشتر فاصله گرفت. بعلاوه اینکه بخشی از این مدیران هم باورهای شان دیگر منطبق بر باور های انقلاب اسلامی نیست و در مقابل فرهنگ غرب وادادگی یافته و از ارزش های انقلاب و سنت های الهی فاصله گرفته اند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما امروز اگر ضعف جدی در حوزه اقتصاد داریم برای این است که تکیه به مردم و جوانان  و نیروهای خلاق مان نمی کنیم، گفت: بجای اینکه فرصت را در اختیار مردم بگذاریم برای انجام ندادن کارها بهانه بی خود می اوریم همان بهانه هایی که بنی صدر و فرهنگ غرب زده در اوایل دوران دفاع مقدس می اورد و می گفت شما کجا اموزش دیدید بلد نیستید بجنگید. اما دیدید وقتی فرهنگ اسلامی و فرهنگ انقلاب در محیط جبهه حاکم شد و ماهیت بنی صدر مشخص شد و عزل شد همه اینها حل شد و ما پیروز شدیم.

قالیباف در پاسخ به یکی از مستمعین که گفت مردم را با وعده های شان گول زدند، گفت: مردم ما فریب نمی خورند. مردم مقصر نیستند  و باید  رای انها را محترم بشماریم. همان مردمی که به بنی صدر رای دادند وقتی متوجه مشکلاتش شدند خودشان متوجه موضوع شدند. چون مردم بر اساس فرهنگ قرانی سو ظن به کسی ندارند. وقتی در نظام رسمی کسی را معرفی می کنند و می گویند صلاحیت این کار را دارد پس مردم حق انتخاب دارند .

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شهادت شهید بهشتی ادامه داد: اگر ما حرکت مان منطبق بر سنت های الهی باشد اینگونه می شود که خون مطهر شهید بهشتی ریشه منافقان نفاق را در کشور خشکاند. شهید سلیمانی هم که تا زمانی که در قید حیات  بود -نزدیک به ۴۰سال از نزدیک توفیق دوستی و برادری با ایشان داشتم- و ۴۰ سال مبارزه کرد و هرگز برای دنیا زندگی نکرد، وقتی با این خصلت از دنیا رفت خونش انچنان اثربخش بود که نه تنها در کشور خودمان که در همه دنیا تاثیرگذارد.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس باذکر خاطره ای از دوران حضورش در شهرداری به حضور سرزده اش در منطقه ۱۸ اشاره کرد و بیان کرد: بعد از ادای نماز صبح در مسجد در مسیر دیدم پشت نانوایی زده نان نسیه داده نمی شود ، گرچه اول نانوا مرا نشناخت اما از او خواستم تا ان مقوا که رویش نوشته نان نسیه داده نمی شود را بردارد. گفت من خودم پدر شهیدم تا به حال هم نان نسیه می دادم اتفاقا افراد نیازمندی که می ایند تقاضای نسیه دارند را هم می شناسم که واقعا پول ندارند و به دلیل توان مالی پایین نمی توانند قرض شان را بدهند اما دیگر توان ندارم که از جیب خودم پول نان انها را بدهم. گفتم مقوا را بردار هرکسی امد نان خواست به او بده من خودم هفته ای یک بار می گویم بیایند و با شما تسویه کنند.

قالیباف ادامه داد: وقتی مردمی اینقدر مشکل دارند چطور می خواهیم کشور قوی شود؟ باید اول مردم  قوی شوند. 

قالیباف اگر خواهان رشد و پیشرفت هستیم باید بلد باشیم با مردم کارکنیم.، گفت: اگر ما چنین باشیم مردم ما خوب بلدند چگونه کار کنند و بر مشکلات فائق بیایند. حوانان ما خوب بلدند چگونه از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنند.

قالیباف با بیان اینکه نباید نمایندگان مجلس وکیل الدوله باشند، گفت: الان مجلس کارامد نیست و در راس امور هم نیست چون صدای مردم نیست و مردم هم اعتمادی که باید داشته باشند را ندارند. 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد  باید حتما مقابل امریکا وادادگی نداشته باشیم و مبارزه کنیم و البته ضروری است مواضع محکم انقلابی هم علیه آمریکا بگیریم اما باید پشت این شعار عمل هم باشد و به گفته رهبر معظم انقلاب کار روش مبارزه با امریکاست. وی گفت: مجلسی اسلامی و انقلابی است که برای مشکلات مردم راهکار یافته و ان را تصویب کند. گره از کار مردم باز کند و بر دستگاه های اجرایی برای تحقق قانون نظارت کند. زیرا اگر صد تا قانون خوب هم مجلس بنویسد اما نظارت بر اجرا نداشته باشد بی فایده است.

قالیباف با اشاره به انتخابات دوم اسفند بیان کرد: این دست مردم است که با دقت پای کار بیایند. امروز مردم کاری به جناح سیاسی ندارند به این کار دارند چه کسی عرضه دارد و چه کسی ندارد چه کسی گره از مشکلات مردم باز می کند و چه کسی نمی کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.