امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در جمع وابستگان نظامی کشورهای خارجی مستقر در ایران با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی ایران صلح، دوستی و ارزش‌های والای انسانی است، گفت: ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ و نگهبان انقلابی هستند که به دلیل ماهیت معنوی و انسان محورانه، باعث ایجاد تأثیرها و بازتاب های متفاوتی در منطقه و نظام بین‌المللی شد؛ زیرا از یک طرف اسلام سیاسی را در اوج مدرنیته شدن باز تعریف نمود و از طرف دیگر عناصر فکری جدیدی مانند آزادی و استقلال، مردم سالاری، استکبار ستیزی را که بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی بود، وارد گفتمن سیاسی جهان نمود.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه افزود: این انقلاب و نیروهای مسلح آن با وجود تمام دشمنی ها و ناامنی ها که به واسطه دخالت قدرت های استکباری در این منطقه به وجود آمده است، در سطح امنیتی نیز این ایده را مطرح نمود که راه امنیت در منطقه، عدم دخالت قدرت های فرامنطقه ای و غیر قابل اعتماد بودن آنها برای کشورهای منطقه است.

امیر دریادار سیاری همچنین با بیان اینکه حضور قدرت های فرامنطقه ای را می توان در تنش‌ها و درگیری های این منطقه مشاهده کرد، افزود: این قدرتها با خلق گروه های تروریستی خطرناک همچون داعش، میلیتاریزه نمودن منطقه و اجرای سناریوهای مختلف، منطقه را با چالش های امنیتی زیادی مواجه نموده است.

رئیس ستاد ارتش تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۱۷ هزار شهید حملات تروریستی، بزرگترین قربانی تروریسم است به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن، پرچمدار مبارزه با تروریسم هستند. در هفته های گذشته نیز شاهد بودیم کسانی که با استفاده از غول های رسانه ای، خود را طرفدار ملت ایران اعلام می کنند؛ سرشناس‌ترین و مقتدرترین فرمانده مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد سلیمانی را به شهادت رساندند، اقدامی که مجدداً بر تروریست بودن این مدعیان دروغین حقوق بشر صحه گذاشت.

امیر دریادار سیاری در ادامه خطاب به وابستگان نظامی کشورهای خارجی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همراه با سایر بخش های اقتصادی کشور بیش از ۴۰ سال است در برابر تحریم ظالمانه ایستادگی کرده و با داشتن تجربه گران‌مایه هشت سال جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق برخوردار از حمایت بیش از ۴۳ کشور دنیا توانسته است با تکیه بر قدرت و توانمندی‌های داخلی در مقابل زیاده خواهی قدرت های استکباری ایستادگی نماید و با اقتدار و آمادگی کامل حفظ امنیت منطقه را نیز بر عهده دارد و هر اقدام دشمن را با قدرت پاسخ می‌دهد همچنان که شما شاهد فرو ریختن هیمنه پوشالی آمریکا در پایگاه عین الاسد بودید.

در این مراسم همچنین جانشین دِین (نماینده) وابستگان نظامی کشورهای خارجی نیز طی سخنانی با تشکر از معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران که فرصت تعامل با ارتش ایران و آشنایی با اندیشه‌های متعالی ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم نموده است، گفت: از طرف وابستگان نظامی، آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفته و آرزوی بهترین ها را برای ارتش جمهوری اسلامی ایران دارم.

ولایت‌مداری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری از اصول ماست

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  صبح امروز دوشنبه در جریان بازدید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از پادگان ۰۱ نزاجا اظهار کرد: در نیروی زمینی ارتش اصول فرماندهی بر سه پایه ولایتمداری، عدالت محوری و شایسته سالاری استوار است.

بنابر آنچه باشگاه خبرنگاران جوان نوشته است، فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که در مرکز ۰۱ دانشجویان کارشناسی به بالا مشغول تحصیل هستند، گفت: تمام تلاش ما این بوده که ولایتمداری را در آموزش نیروهای وظیفه عملیاتی کنیم و به همین خاطر با توجه به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا منشور تربیتی را به تصویب کردیم که بر مبنای آن عزیزان را آموزش می دهیم.

بازدید جانشین ستاد کل نیروهای مسلح از مرکز آموزش نیروی زمینی ارتش

بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  نیز امروز دوشنبه با حضور در مرکز آموزش ۰۱ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرده و در جریان روند آموزش سربازان وظیفه در این پادگان قرار گرفت.

قدرت ایران امروز همراه با اقتدار است

امیر محمدرضا قرایی آشتیانی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، امروز طی سخنانی در جمع سربازان پادگان ۰۱ نزاجا گفت: همه انبیاء و اولیای الهی برای این آمده اند تا معنای بندگی خدا را به ما بیاموزند.

براساس گزارش مهر، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به زندگی سردار سلیمانی، تاکید کرد: اولین تأثیر سردار سلیمانی بر امنیت ملی، منطقه‌ای و تحولات بین المللی بود. هر کشور نتواند به عنوان بازیگر قدرتمند در منطقه خود ظاهر شود مرعوب خواهد بود و دیگران اراده خود را به او تحمیل می‌کنند. قدرت فعلی نظام اسلامی امروز از هر زمان دیگری بیشتر است و امروز قدرت جمهوری اسلامی همراه با اقتدار است؛ما از نظر امکانات در بهترین شرایط قرار داریم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در همه صحنه‌ها حاضر شد، گفت: زمانی داعش بزرگ‌ترین خطر جهان بود. این که کسی محکم بگوید داعش تا چند ماه دیگر از صحنه جهان محو خواهد شد نشان می دهد دارای عزمت و روحی بزرگی است. همچنین سردار سلیمانی فردی مردم‌دار بود. ایشان تمام عمر خود را در جهاد گذراند و شهادت ایشان انقلاب دیگری ایجاد کرد و استحکام نظام اسلامی را قوت بخشید.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سردار سلیمانی عاشق شهادت بود،اظهار داشت: این سردار بزرگ تمام هستی خود را در میدان جهاد گذاشته بود و حب ریاست هم در دل او نبود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.