خبرگزاری آناتولی گزارش داد، گروه‌های فلسطینی با برگزاری یک نشست در غزه کمیته عالی ملی را برای مقابله با معامله قرن تشکیل دادند.

طبق این گزارش، تمامی احزاب سیاسی، ملی و مردمی در داخل و خارج از فلسطین در این کمیته حضور دارند.

این کمیته در جریان کنفرانسی تشکیل شد که شامگاه یکشنبه توسط کمیته پیگیری احزاب ملی و اسلامی برای بررسی طرح به اصطلاح "صلح" آمریکا موسوم به "معامله قرن" در غزه برگزار شد.

در همین راستا، "محمد البیرم"، سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی در نوار غزه در پایان نشست مذکور اظهار کرد: کمیته عالی ملی برنامه‌ای را برای مقابله با طرح معامله قرن که مخالف با تمامی معیارها و ارزش‌های انسانی، اخلاقی و حقوقی است، تهیه خواهد کرد.

وی بر وحدت ملت و احزاب فلسطینی برای مقابله با معامله قرن و اتخاذ راهبردی واحد در این زمینه تأکید کرد و خواستار تهیه یک "منشور افتخاری" شد که در آن تمام افراد همکاری‌کننده با معامله قرن، مجرم شناخته شوند.

البیرم همچنین خواستار سرعت بخشیدن به اقدامات رسانه‌ای، دیپلماتیک، حقوقی و مردمی عربی و فلسطینی برای سرنگون کردن معامله قرن شد.

این مقام فلسطینی در ادامه با اشاره به مواضع اعراب در قبال طرح ضد فلسطینی آمریکا، تصریح کرد: موضع ذلت بار برخی طرف‌های عربی را محکوم می‌کنیم و آنها را به بازنگری در این مواضع فرا می‌خوانیم.

وی از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نیز درخواست کرد تا معامله قرن را که در تناقض با تمام قوانین و قطعنامه‌های آن است، محکوم کنند.

سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی در نوار غزه همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که طبق یک برنامه منسجم، اقدامات عملی لازم برای محکوم کردن معامله قرن و فعال کردن مقاومت مردمی با تمامی ابزارهای آن در کرانه باختری، نوار غزه و قدس را انجام دهد.

ترامپ سه شنبه از طرح ضد فلسطینی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که در آن علاوه بر چشم پوشی نسبت به حق و حقوق قانونی و مشروع فلسطین امتیازات ویژه‌ای برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.