اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری همزمان با دومین روز از ایام الله دهه فجر در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پس از حضور در مرقد مطهر امام راحل و تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام خمینی انقلاب بسیار بزرگی را رهبری و هدایت کردند و آرمان‌های بزرگی را برای ملت ایران و انقلاب اسلامی در نظر گرفتند. فکر می‌کنیم این آرمان‌ها قابل تحقق است.

وی افزود: برای ملت بزرگوار ایران اسلامی هم از نظر آرمان‌هایی که برای آینده ایران و آینده منطقه دارد بتوانیم وضعیت مطلوبی را محقق کنیم. رمز همه این موفقیت‌ها و آرمان‌ها در وحدت کلمه امت اسلامی و مردم ایران است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ‌اگر بتوانیم مردم را به شکل منسجم در صحنه‌های مختلف نگه داریم و کاری کنیم که مردم با نشاط و امید با شادابی در صحنه‌های مختلف حضور داشته باشند حتما می‌توانیم آرمان‌های انقلاب را محقق کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه استقلال و آزادی جزو اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب است که امام (ره) دنبال آن بودند، خاطر نشان کرد: استقلال هم به معنای عدم وابستگی به کشورهای مختلف و در بخش‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و آزادی نیز به این مفهوم است که مردم بر سرنوشت کشور حاکم باشند و خودشان برای اداره کشور تصمیم بگیرند و تصمیم و اراده مردم در تمام امورات شئونات کشور ساری و جاری باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.