در پی انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان بهداشت جهانی، عصر جمعه هفته گذشته (۱۱ بهمن) جلسه‌ای به ریاست اسحاق جهانگیری و با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، امور خارجه، راه و شهرسازی و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد تا برنامه‌ریزی و تهمیدات لازم برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور انجام و راهکارهای مقابله با این ویروس بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

البته روز گذشته با وجود این که به گفته رضا جعفرزاده -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- پروازهای چین برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا در راستای تصمیمات اتخاذ شده در جلسه راهکاری پیشگیری از ورود این ویروس ممنوع شده بود دو پرواز ورودی از شهرهای شانگهای و گوانگ‌ژو چین انجام شد.

امروز نیز براساس لیست پروازهای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) سه پرواز از شهرهای پکن، شانگهای و شنزن چین در ساعت‌های 19، 20 و 21:10  در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین خواهد نشست.

علی کاشانی - مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) - ضمن اعلام این خبر که دوربین‌های حرارتی برای رصد و پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور در فرودگاه امام خمینی(ره) طی روزهای گذشته نصب شده است، درباره علت انجام این پروازها از چین به ایران این گونه به ایسنا توضیح داد: این پروازها با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر دستگاه‌های متولی و تنها برای بازگرداندن ایرانیان مقیم و مسافرهای ایرانی بازمانده در این کشور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: همه اقدامات پیشگیرانه پزشکی برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور انجام خواهد شد و هیچ مشکل و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.