نادر جنتی در ادامه در خصوص این موضوع که تراکنش های بانکی ملاک اصلی برای محاسبه مالیات نیست افزود: در خصوص شرکت‌های کاغذی و فاکتورهای سوری هم بحث شرکت نیست چون این شرکت‌ها به صورت قارچی افزایش دارند. بحث مهم اصالت معامله بوده و معامله واقعی پذیرفته می‌شود. هدف مبارزه با فاکتورهای سوری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: طرح مبارزه با فرار مالیاتی و شرکت‌های سوری به صورت نمونه و آزمایشی در استان اصفهان اجرا می‌شود. قالب کلی و یکپارچه برای تمام استان‌ها تا پایان سال تدوین می‌شود.

جنتی در مورد برخی فروشندگان مواد اولیه کشاورزان که فاکتور رسمی ندارند، افزود: درصورتی که هزینه‌ها در حد متعارف باشد امور مالیاتی استان باید آن را بپذیرد. برای مثال کارخانه‌ تولید رب گوجه فرنگی اقدام به خرید گوجه از کشاورزان می‌کند و عرف تولید هم مشخص است.

وی با اعلام اینکه بخشودگی جرایم مالیاتی در شرایطی که یا مودی خارج از اختیار بوده و یا خوش‌حساب خاطرنشان کرد: این درحالی است که بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی برای حمایت از واحدهای تولیدی و رونق تولید صادر شده است. مسئولیت این بخشنامه را شخص رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به عهده گرفته است. 

جنتی در پایان گفت: اعمال معافیت‌های مالیاتی در فاصله‌های مشخص با برخی مراکز استان‌ها مشوقی برای جلوگیری از مهاجرت به تهران و اجرای سند آزمایش سرزمین است. در نهایت هیچ مشکلی در مورد اصناف در سراسر کشور وجود نداشته و اصناف برخورد خوبی با امور مالیاتی دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.